Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Jag var inne på http://www.allbreedpedigree.com för att kolla lite på hur långt min ponnys stam går att spåra. Det visade sej att den...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: RonyahRider
·
Avel Jag har en maxad New Forest på 17 år. Har haft henne i över 10 år. Hon har aldrig haft föl tidigare. Hon är full kondition. Jag har i...
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: Superselma
·
S
Avel Min underbara häst Zorro fyllde 30 år den 10 juni och har Ciceron som pappa, nu undrar jag om det finns levande syskon kvar till honom...
Svar
6
· Visningar
1 865
Senast: martina
·
Avel Vad tycker ni om honom? Man har ju inte precis sett för mkt av honom men jag skulle ändå bli glad att höra era åsikter. Vad tror ni om...
Svar
19
· Visningar
3 650
Senast: Skyman
·
Avel Om man köper en häst/ponny som är dräktig,kan man på ngt sätt få stå som uppfödare, alltså ändra på det...el kommer den fd äg att stå...
Svar
9
· Visningar
1 861
Senast: EmblaAsk
·
Avel Ja, som rubriken säger, vad gör ni inför utställning? Nu närmast är det en match show i vi ska på i maj, men eventuellt blir det också...
Svar
0
· Visningar
816
Senast: Luna10
·
Avel om ett sto är fött tvilling, finns det chans att det inte går att avla på henne då ? ( det är ju så på nötkreatur...)
Svar
5
· Visningar
1 549
Senast: myselfe
·
Avel Ska köpa en halvblodskorsning. Han är född 2010 och är inte reggad eller chippad eller har pass. Så jag ska fixa det själv. Vart...
2
Svar
24
· Visningar
3 231
Senast: QuickStar
·
Avel Slänger upp tråden för en bekants räkning. De har ett sto, Filippa, efter Cardento-Jaguar...
Svar
6
· Visningar
1 847
B
Avel Hur går det till att få en hingst godkänd för avel? Jag har lite planer på att köpa mig en b-ponnyhingst å har inte varit involverad...
Svar
1
· Visningar
1 075
F
Avel Har ett tvåårigt sto, har funderat på att vara med i treårstestet om allt går bra nästa vår. Men jag är nybörjare på allt det här...
Svar
11
· Visningar
3 118
M
Avel Ja, alltså... Vad tror ni om den kombinationen? Låt säga efter och undan efter. Udda, helt ok eller bra i avelssammanhang? Är det...
Svar
11
· Visningar
1 792
Senast: bravur68
·
M
Avel Jag funderar på att leasa ut mitt 3 år gamla arabsto för avel under 2011 men jag har ingen aning om hur det fungerar. Vad brukar det...
Svar
10
· Visningar
4 298
Senast: busigdemon
·
D
Avel Hejsan, Viste inte riktigt vart jag skulle lägga detta, men antar att ni har inne har ordentlig koll på detta med registrering. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 242
Senast: cirkus
·
Avel Har funderat mycket på detta och undrar om andra tänker i samma banor. Prisläget är uruselt, fina föl och unghästar säljs för ingenting...
14 15 16
Svar
301
· Visningar
33 979
Senast: Fenestra
·
M
Avel Hej där ute! Jag har en fråga som jag har funderat på mycket!!!! Hästens tecken, är de ärftliga??? Jag menar, om hingsten och stoet har...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
15 718
Senast: pastejja
·
Avel Uppskattar ett svar av moderatorn... Det är något jag verkligen behöver hjälp med och skulle uppskatta att få veta varför den blev...
Svar
6
· Visningar
1 641
Senast: IngelaH
·
Avel Är lite osäker på om tråden hamnat rätt men abvelsfolket borde väll veta ?:confused: I vår så ska jag betäcka mitt sto och det blir...
Svar
6
· Visningar
1 458
Senast: Derring-Do
·
V
Avel När anser ni era avelsston vara för gamla för föl? Jag har blivit erbjuden ett welshsto med mycket fin härstamning, prestationer och...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Vimsan81
·
Avel Finns det någon som har ett Tjeckiskt Varmblod / Český teplokrevník därute? Jag har en underbar valack som jag köpte i vintras. Hade...
Svar
6
· Visningar
1 800
Senast: Jolyza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp