Hmm.. VDL och Connaisseur? Läste jag fel nu? Vilken hingst har du skrivit och frågat om?
Nu som inte gillade Cashmir på bruks/visning annat, vad är det ni inte gillar? På pappret tycker jag att han ser mer spännande ut, typmässigt tror jag att han håller sig smäckrare än Connaisseur, som han ser ut nu skulle jag vilja att han såg ut om några år.. Och jag kan hålla med om att det emellanåt sett ut som Connaisseur haft bakdelen lite väl långt bakom sig kan jag nog hålla med om, men jag har viftat bort det och tänkt att han nog inte är stark nog ännu. Annars mycket uttryck och fin utstrålning. Det som får mig att tveka mest på honom är att jag inte hittar mycket substans i varför han skulle vara bättre på pappret än vilken annan häst med samma kombination far-morfar. Det ska bli spännande att se hans avkommor, hoppas att de blir kanonfina. Och som alla vet så är jag bara en glad blåbärstyckare och man ska inte ta mina funderingar som någon sanning.. Iallafall inte förrän jag hävdar att jag vet sanningen
.
Inbillar mig att Cashmir är den bästa av dem iallafall till mitt sto. Mycket intressant med bra och färskt fullblod så nära. Gillar typen och mekaniken och det hade varit intressant om hingsten stannar kvar även nästa år och förhoppningsvis syns lite under tiden. Han verkar ju även hoppa hyfsat
. Sedan får vi hoppas att han stannar i Europa.
Som tur är så har jag ett tag kvar innan jag behöver välja hingst.. (åsna mellan 2 hötappar)
/U