Avelssto, vad vill man ha och vad får de kosta?

Sv: Avelssto, vad vill man ha och vad får de kosta?

Jag är väldigt nöjd med mitt sto.
Bra möderne, lätt att bli dräktig.

Nu är hon hos en duktig ryttare för att tävlas och så småningom komma tillbaka till mig och få flera föl.
Hon köptes in med just denna ambition, alltså inte i första hand som enbart avelsmärr utan först skall hon bevisa att hon kan prestera. Första avkomman fick hon som femåring och avsikten var just att se att hon var fertil annars kunde man ju direkt lägga ner avelsambitionen - och förstås se om avkomman blir okej och han är ett kvitto på att hon platsar i avelsboxen.
 
Sv: Avelssto, vad vill man ha och vad får de kosta?

Nu hoppas jag att det inte bara är halvblod som får vara med va?

Jag har ett sto som jag är mkt nöjd med! Hon är nu 5 år gammal, fick ett hingstföl förra året som jag är mkt nöjd med, klass 1 och hingstämne!

Hon har en mkt bra moderslinje, med bra producenter många led bakåt!
Hennes mamma, Artemis, tyckte inte om show enligt ägarna så hon är bara visad en säsong, men är champion då.
Däremot så har hon producerat väldigt bra, 2008 blev Jumilla european reserv champion, och hon är alltså syster till min märr.

Hennes pappa är Magnum Psyche, och han har väl vunnit så mkt som går inom show nästan, och hans avkommor har vunnit ännu mer, och även hans avkommor producerar väldigt väldigt bra.

Min märr är inte visad på show än, men förhoppningsvis så kommer hon komma ut i år, och vi får väl se hur det går då!

För den pengen jag hade då så är jag övertygad om att det här var det absolut bästa jag kunde få tag på! Och det är en helt underbar häst som är både inriden och inkörd!

Blev dräktig på första försöket.

Ska jag ha en bättre avelsmärr så får jag nog lägga rätt mkt pengar, pengar om jag inte har eller ens har lust att lägga på en häst.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 430
Senast: Stereo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 537
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 290
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp