Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt sto är 152cm. Har tidigare fått föl med c ponny= D ponny bebis. Om jag nu skulle få för mej att avla stor häst för att sälja, så...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: lis
·
Avel Gör man det? Avlar på hästar som haft fång men som nu inte längre lider av det efter att det kontrollerats och skötts.
Svar
2
· Visningar
1 387
Senast: wrangler
·
H
Avel Var hittar jag information vad denna hingst gjort? Tre-årstest, kvalite och/eller liknande? Har googlat men endast hittat stam (mycket...
Svar
18
· Visningar
3 242
Senast: Zondell
·
Avel Dröjer ju ett tag innan listan kommer från Asvh. Men vi kan ju spekulera lite ;) Corlensky G Lord Albert (13 visade avkommor enligt...
Svar
13
· Visningar
2 341
Senast: Trevita
·
C
Avel Jag har ett stoföl, född i maj, som börjar se oroväckande mager ut. Hon går tillsammans med sin mamma, dom har fri tillgång på...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: Sickan
·
Avel är det någon som är kunnig på mjölkersättning eller vad man bör ge till ett föl som slutat dia för tidigt. Fölet är 4 1/2 månad och äter...
Svar
8
· Visningar
2 230
Senast: quintess
·
C
Avel En fråga till Er uppfödare som har vana att använda utländska hingstar. Hur går det tillväga om jag skulle vilja använda hingsten...
2
Svar
32
· Visningar
3 888
Senast: Camaro
·
Avel Jag har lite frågor om Odermus. Både om hingsten/avkommor och om BLUP. Finns det någon här som har en Odermus avkomma och/eller vet...
Svar
17
· Visningar
3 165
Avel Har gått och filurat på detta ett tag nu. Det är ju känt att på ett ungt och oprövat sto ska man lägga en välbeprövad hingst där man...
Svar
7
· Visningar
1 648
Senast: Trevita
·
Avel De pålästa pratar om ex hingstar från L-linjen osv, vad är det? Finns det några sidor där man kan bli upplyst om vad det finns för...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: KickiH
·
Q
Avel Hoppas ni vill och vågar vara med och diskutera den här frågan för det här har jag gått och "sugit" på länge. Jag är jätteintresserad...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 554
Avel Funderar på att avla på mitt lilla shettissto. Dock är jag totalt grön när det gäller shettishingstar. Så vilka skulle vara lämpliga...
Svar
17
· Visningar
2 196
Avel Det är så att jag har en 15 år gammal russdam som är i sitt livs bästa år som ponnytravare. Hon har haft ett föl tidigare som 3 åring...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: Tagliabue
·
Avel Hur mycket tid lägger ni ner på era föl och hur tränar ni dem? *nyfiken* Ni som inte har pysslat med imprint training eller varit...
Svar
11
· Visningar
1 927
Senast: fritzo
·
C
Avel Köpte en ponny åt min dotter i sommras som är efter russhingsten xl någon som vet något om honom! Modern är ett diplom eller elitsto...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: cortina
·
Avel Finns det någon vänlig själ här som kan förklara för en totalt novis person hur det fungerar med visning och bedömning av hästar? Jag...
Svar
15
· Visningar
2 331
Senast: Blomskan
·
Avel Ja, som rubriken lyder? Och vad har de för hemsida? Kan inte hitta något när jag googlar.:( I Tyskland är det som gäller, om det inte...
Svar
7
· Visningar
1 954
Senast: Pazuzu
·
Avel Hejsan alla! Har ett 18-årigt sto e.Le Mans xx & ue- Rockad 406 Undrar om någon vet nåt om dessa 2 hingstar, gärna bilder &...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: ancan
·
Avel Hur tar man reda på vad mödernet har lämnat? Tävlingsprestationer, avelsframgångar osv... Hur långt bakåt (samt hur grenat) kan man...
Svar
9
· Visningar
1 726
Y
Avel Hade funderingar på att betäcka mitt sto med First Wish men nu när inte han finns tillgänglig försöker jag hitta någon annan. Eventuellt...
Svar
7
· Visningar
1 387
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka