Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Görs inseminering endast på seminstationer eller finns det möjlighet på vissa håll att någon kan komma ut och seminerina hemma hos...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: timotej
·
L
Avel hej är briar en bra häst att ha (vet han är en super häst i dressyren). Men har hört att hans avkommar kan bli lite "vilda" och svåra...
Svar
11
· Visningar
2 028
Senast: Lillan09
·
Avel Förekommer detta verkligen? Och i vilken utsträckning används produkten det ger, i sverige...
2
Svar
20
· Visningar
3 179
Senast: Lella
·
Avel Tråden blev bortplockad, varför? Undrar vad vi vet om honom? Detta är den enda info jag får fram; http://www.malouin.net/Santano.html
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: HBKbruden
·
Avel I slutet av April hämtade jag två ponniesar på en ridskola. De var lite bukiga & magra så jag antog att det berodde på proteinbrist då...
Svar
18
· Visningar
2 939
Senast: wrangler
·
Avel I senaste Ridsport står det om förslaget att slå ihop gångartspoängen på de regionala bedömningarna på samma sätt som på championatet...
2
Svar
23
· Visningar
2 480
Senast: FadeAway
·
S
Avel Förslag på hingst till ett sto med e:Swift 690 ue: Alpen Fürst och uue:Corso 305 Vill gärna ha bort stoets "fullblods inslaget" i...
Svar
9
· Visningar
1 689
Senast: Görel
·
Avel Har sett i någon tråd ang en duktig seminvet, som skall finnas i Östergötland, denne person skulle göra "underverk" på krångel ston...
Svar
8
· Visningar
1 922
Senast: mul
·
Avel Hej! Jag undrar hur många föl man kan ta på ett sto och med hur långt mellanrum? Beror säkert på individ men etiskt, vad är lämpligt...
Svar
16
· Visningar
8 076
Senast: kopparberg
·
Z
Avel Hej!! Är det någon som vet om strålbenshälta är ärftligt?
Svar
4
· Visningar
1 688
Avel Är det någon som vet något om denna hingst? Efter Amiral UE: Kew Gardens XX. Har någon gång skrivit ner hans namn på en lapp men kan nu...
Svar
4
· Visningar
1 127
M
Avel Mitt sto är dräktig i fjärde månaden. Jag hade tänkt vara med på en programridning nu på söndag men det är ju det här med smittorisken...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: kopparberg
·
Avel Hoppas tråden får ligga kvar här... Tanken slog mig idag då jag mötte miljoner transporter, hur ser den ulitmata transporten ut när...
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: sona
·
A
Avel Hej! Är det någon som känner till fullblodshingsten Ballet Prince och vet om han har några avkommor inom ridsporten? Eller vart jag...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Anette42
·
E
Avel Jag ställde ut min åring idag och vi fick kritiken något öppen bål. Vad menas med det? Nån som vet? :confused:
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Sickan
·
Avel Dessa två hästar, vad innebär härstamningen? Bra/Dålig/Alldaglig? Inriktning? Något spec? Häst 1 e: Carte d'or ue: Beach boy uue...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: cirkus
·
S
Avel Hej jag har ett varmblod på 17 år som i sommras betäcktes av min Arab hingst. Hon har blivit tjock och jag tycker att hon ser dräcktig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 722
Senast: Kattennizze
·
Avel Ponera att man nu vill ha en skäckavkomma. Finns det fler än Utah? Det ska kunna ge gröna papper i asvh. Eftersom det inte gäller mig...
Svar
10
· Visningar
1 525
Senast: FadeAway
·
Avel Världens finaste ponnyhingst finns inte mer, känns både konstigt och tomt. Känns ju onekligen tråkigt att Juno är borta och vill bara...
Svar
4
· Visningar
1 561
Senast: Victovie
·
Avel Hur ligger det till med melanom på PRE?? Det är ju ett ganska stort problem på skimmlar.... Är PRE mer eller mindre drabbade av detta...
2
Svar
22
· Visningar
3 724
Senast: Seabaz
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka