Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
PRE:n som min bekanting ägde hade inte heller melanom som syntes på utsidan, de upptäcktes med ultraljud. Så att man inte ser ngt är ingen garanti tyvärr. Lyckligtvis kan ju de flesta hästar leva ett "normallångt" liv med melanom.
Nu har inte jag läst hela tråden men som jag fått lära mig så finns det två olika sorters cancer.
Skimmelcancer har alla skimlar och skulle hästarna kunna bli hur gamla somhelst så skulle alla dö av cancer så småningom.
Men de flesta hästar blir ju inte mer än runt 25 kanske och då har inte cancern hunnit utvecklas.
Sedan finns det den cancern som är väldigt aggressiv som utvecklas väldigt fort och man får ta bort hästar.
Den är inte så vanlig men den förekommer och denna inte bara hos skimlar.
Om den är vanligare på skimlar än på tex bruna vet jag inte heller.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.