Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel Jag undrar om någon har någon bild på General Assembly xx e:Secretariat xx eller vet någon som har det. Han är farfar till min häst True...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: KickiH
·
A
Avel Hej jag har ett sto med namn som Roundtown Gipsy Mouth NFM 6645, Niggerstep of Bridgelea NGS 491, Society Lady NFM 1646 i sin stam och...
Svar
7
· Visningar
1 593
Senast: Maria Toll
·
K
Avel Hejsan! I somras blev mitt föl moderlöst när han var sex veckor gammal. Just nu mår han bra, är pigg och växer som bara den! Jag blev...
Svar
2
· Visningar
1 142
Senast: Emsan
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
F
Avel Jag menar både på ryggen, och att dra. Jag har hört att man ska väga max 50 kg om man ska rida, stämmer det? Orkar de dra en vuxen...
2
Svar
24
· Visningar
11 007
Senast: lliissaa
·
Avel På sensommaren köpte jag ett 2 årigt sto som är efter Rex Gotthard (e: Raphael). Skulle vara kul om det finns fler som äger hästar efter...
Svar
2
· Visningar
1 193
Senast: Wembley
·
Avel Är inte alls inne på avel, men när jag letar häst tycker jag att det är kul att slå upp dem på blup.se och se hela stammen osv. Men när...
Svar
2
· Visningar
2 101
Senast: Marvin
·
Avel Undrar om det är nån som ska med dit? Jag funderar på att anmäla mig, pratade med Jonas P nyss och det verkar ju rätt kul! Priset är...
Svar
11
· Visningar
1 671
Avel Ögnade igenom nya Ridsport lite snabbt och läste artikeln om fölbedömning i Östergötland. Diskussionen om domarna lämnar jag gärna...
2
Svar
36
· Visningar
4 116
Avel Hej! Jag har mina "häströtter" inom travet och har först de senaste åren blivit lite mer invigd även i halvblodsavelns fascinerande...
Svar
14
· Visningar
1 795
Senast: anb
·
N
Avel Är det någon som anmält sig till sommarpremieringarna i Västra Götaland? Vad har ni för hästar (ras,ålder,kön) och vart ska ni visa dem?
7 8 9
Svar
167
· Visningar
15 885
Senast: Gimmick
·
F
Avel En fundering... Vad "betalar" sig bäst i slut ändan...? Har ett swb sto m gröna papper o fått en fölunge efter icke godkänd swb...
Svar
16
· Visningar
1 801
Senast: fritzo
·
Avel Ja som rubriken avslöjar så vill jag veta lite om vad som ska ingå i 3års testerna för ponnier. Har ett 2årigt welsh mountain sto som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Io
·
Avel Jag har ett gulbrunt sto vars mor är palomino. Jag funderar på att betäcka henne och funderar vilka hingstar som kan tänkas bära på...
2
Svar
36
· Visningar
6 199
Senast: cirkus
·
A
Avel Vi har en 16 ponny (139cm) som är inne i sin tredje dräktighetsmånad. Hon är något mullig och går ute 12-15timmar om dagen på rejält...
Svar
2
· Visningar
1 161
Senast: asa123
·
Avel Har frågat ang mitt sto E:Eloge Ue: Ceylon, vad skulle ni erfarna avlare lägga på ett sådant sto? Jag skall behålla fölet själv, men om...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890
Senast: Empire
·
T
Avel Någon som kan ge tips på stora hingstar i sverige som ärver ner sin storlek?? Eller någon som skickar semin? Runt ca 180 ? Inga tips...
2
Svar
32
· Visningar
4 135
L
Avel Halloj! Någon som vet några bra databaser där man kan söka olika hästar? Skulle vara jättebra om det fanns någon som var inriktad på...
2
Svar
23
· Visningar
7 029
Senast: Natasja
·
Avel Jag ska inte betäcka mitt sto nästa år, men man kan ju i allafall TITTA lite på intressanta hingstar! :angel: Mitt sto är dräktigt...
Svar
8
· Visningar
1 310
Avel Har ett halvblod från Lettland, och nu försöker jag hitta lite information om hennes föräldrar. Har såklart Googlat och sökt här på...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka