Sommarpremiering 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NAndersson
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sommarpremiering 2010

Jag vet att resultatet för åtminstone Dingle och Henån finns på stuteri Linhagens hemsida. (googla?) :laugh:

Jag ska visa två arabston i enköping :o Hoppas det går bra, vi har inte tränat alls på detta med att visa...typ :o

Resultat finns på Svenska hästavelsförbundets hemsida. Alternativt söker man på individen om man inte vet var hästen visades.

Är hemkommen från Enköping. Det gick riktigt bra. Kritiken på Novan är densamma som jag själv tycker och fölis fick också kritik som stämmer med min egen uppfattning. Det enda jag sitter och undrar över är vad i hela fridens dar betyder "nöjaktigt korrekt". Fölis fick det på benen och jag känner att jag kan hitta 3 olika betydelser som skulle passa in.
1. Inte direkt dåligt.
2. Jasså!
3. Ganska ok.
När jag pratat med lite folk så får jag olika förklaringar av alla så vad i hela friden betyder det :confused:
Notera att mina är korsningar så de fick inga poäng som vägledning.

Senast ändrad:

Nu är vi också hemkomna från enköping! :)

Visade fuxflickan White Reflection (Vitnos) som fick poängraden 88878 och 39 p med klass 1 :)

Sen även lilla Nadira som fick 88777 och 37 p klass 2. Inte lika bra men jag får vara nöjd ändå eftersom jag faktiskt trodde hon skulle få något sämre.

Väldigt roligt tyckte jag var att det var flera araber och så vitt jag förstod fick de flesta bra poäng.

Rapport från oss som också var i Enköping.
Galadriel f.-81 e. Red Baron u. Indra blev Elit-premierad och Mahruss f.-09 e. Rusleem GB u. Majidah GB fick 87788=38 p.
Jag är jättenöjd med dagen och det var kul att araberna fick så bra poäng, speciellt eftersom det var många med hög Crabbetprocent som visades.
Ingela

Jag visade mitt 1-års sto (Chili Flame, sondotter till Galdriel som Elit-premierades) i Enköping och hon fick 40 poäng (8,8,8,8,8=40 poäng) vilket jag är jätteglad för. Dessutom visades 2 halvsyskon (e: Gimmick som är son till Galadriel) till henne: 1 arabhingstföl u: El Sobra fick 39 poäng och 1 stoföl u: Bozanova (arab partbred = inga poäng) med mycket fin kritik samt en halvsyster (arab partbred) med hingstföl e:Gomir med mycket bra skriftlig kritik. Kul!
Chili_100919_Premiering_037.gif

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den stoppade skyddsjakten på den ponnydräpande vargen i Västra Götaland skapar oro bland hästägare. Allan Grimling utanför Falköping har...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka