Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Någon som vet var han står nu och hur hans avkommor blir? :idea:
2
Svar
22
· Visningar
7 018
Senast: CassaMy
·
J
Avel Hej har börjat titta efter hingstar lite smått till mitt sto ev. Vill hitta en hingst som ger lite storlek på avkommorna då mitt sto...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: cirkus
·
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto nästa år. Vi står i Stockholm och jag undrar därför vad det finns för betäckningsstationer här...
Svar
13
· Visningar
1 628
Senast: Gazque
·
Avel Hej har ett litet stall där tyvärr en häst tävlar och mitt sto är dräktigt. Hon är nu i månad 4. Inseminerad 5 juni. Hennes vanliga A2...
Svar
1
· Visningar
1 039
Senast: Shaggy
·
Avel Hejsan! Fick igår ett par frågor av en kompis som jag ej kunde svara på. Tänkte då var bättre söka svar än hos Bukefalos! :) Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Görel
·
D
Avel Jag har ett polskt fullblod på 9år och vill MER ÄN GÄRNA hitta hans mamma & pappa!! Lite svårt dock då passet står på polska...
Svar
14
· Visningar
2 601
Senast: anb
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto med honom då han ser trevlig ut exteriört plus att han tydligen har ett "underbart lynne"! Ska åka och...
Svar
17
· Visningar
3 504
Senast: Mr Steven
·
Avel Eller? Tänker på att det i tidningen Ridsport för en tid sedan stod om hingsthållare som tyckte det var för :devil: att det talades om...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 583
Senast: cirkus
·
Avel Innan rådgivande: A) Måste stoet vara stamboksfört? (Säg ja så jag får tummarna loss och gör det någongång!) B) Hästen som ska...
Svar
9
· Visningar
1 281
Senast: Cyllene
·
Avel Vilka stuterier skulle ni vilja besöka? Spelar ingen roll vart i världen de ligger. Berätta gärna varför ni vill besöka just de...
Svar
17
· Visningar
2 423
Senast: athena
·
Avel Jag har en ettåring som av lite olika anledningar gått kvar med sin mamma. Försökte skilja dom åt här hemma men det blev så livat så...
Svar
10
· Visningar
2 079
Senast: Bankerspretta
·
F
Avel Är inte säker på om jag la i rätt forum, men då får man väl flytta på tråden;) jo, jag är lite intresserad av det här med blåögda...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
46 405
Senast: Hemi
·
H
Avel Vilken skulle vara eran absoluta drömstam? Varför? :bump:
Svar
13
· Visningar
1 880
Senast: Sonic76
·
Avel Här kommer kanske en dum fråga... Kan någon redogöra skillnad mellan Ponnyutställning och Ponnypremiering? Köpte ett shettissto...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: lizzie
·
C
Avel Har någon fått höra någon vettig anledning till varför han nekades godkännande i år !?! :confused: Skumt hur en hingst med avkommor i...
2
Svar
33
· Visningar
6 192
Senast: -Remont-
·
Avel Då tänkte jag se om jag kan få lite hjälp med val av hingst. "Min" veterinär seminerar inte med fryst sperma, men kyld. Till mitt sto...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Jealle
·
Avel Idag var jag och kollade på en 5-årig valack, en polsk import som enligt försäljaren har "Grand Danois-blod" och jag har verkligen...
Svar
2
· Visningar
1 040
I
Avel En sann gentleman har somnat in! Den godkända hingsten Cyrano de Bergerac har efter en kort tids sjukdom fått somna in. Han drabbades...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: JSH
·
Avel Hej! Har ett sto född 87 som tidigare fått föl, dock var det runt 10 år sedan. Hon är frisk och pigg och ser så att säga yngre ut än...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 318
Senast: QRST
·
S
Avel Funderar lite på att ta betäcka mitt nästa år men är väldigt dåligt insatt i aveln och hingstar så tänkte bara höra om ni har några tips...
2
Svar
23
· Visningar
3 327
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Adoptivhund vägrar gå ut