Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svårare att få dräktig är naturligtvis ett reellt problem, men nu var det mest seriösa kommentarer om lämpligheten i att betäcka ett äldre sto som efterlystes.
Finns forskning på detta bl a på SLU.Delvis kl
En intressant sak som många tar upp är att en avelsmärrs livmoder inte skulle få åldersförändringar? Det vore intressant att höra varför, för det låter ganska märkligt i mina öron? Helt ovidkommande för min ursprungliga fråga, men nu är nyfikenheten väckt!
Naffa - har du fler tips än grusad box till gamla damer? Jag har en 87:a som ska föla i vår. Hon har haft bra fölningar de senaste åren utan problem och tog sig på första brunsten i år och är pigg och fräsch, men kan jag hjälpa till på något sätt så gör jag ju det...
Ni skrämmer ju upp mig ordentligt här, men med all rätt. Gammal är hon ju...
Äldre bör heller inte ligga ner längre än nödvändigt efter dom fölat.
Och det är enligt vår åsikt och erfarenhet nödvändigt att hjälpa ut ungen så att inte stoet ödslar krafter i onödan.
Många tycker ju att man inte ska störa och naturen har sin gång osv..osv..ja du vet. Men att märren ska ligga och hålla på och kämpa ut ungen med åskådare utanför boxen är inget vi pysslar med i alla fall.