Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Hej, sitter och googlar runt men hittar inget. Letar efter en sida där man kan söka på endast namn på gotlandsruss och få upp stam och...
2
Svar
23
· Visningar
2 286
Senast: Atle
·
Avel Är denna hingst godkänd någonstans? Har någon betäckt med honom? Är det en fin hingst eller är det "lika bra" med Irco Mena?
Svar
6
· Visningar
2 084
Senast: poloplayer
·
L
Avel Har tänkt att åka och betäcka mitt sto med Marwin. Någon som har några erfarenheter av honom? :)
2
Svar
29
· Visningar
7 245
Senast: Görel
·
Avel Har du ridet/skött/tävlat/ägt någon godkänd ponnyhingst på 50-60-70-talet? Det är så spännande med dessa ponnyer och historian kring...
Svar
7
· Visningar
1 393
M
Avel f-75 e: Any Questions. Någon som har info om denna? Hittar bara stammen på All Breed!
2
Svar
26
· Visningar
4 349
Senast: LenaH
·
Avel Mitt underbara sto fick den 7 juli i år ett lika underbart litet hingstföl. Lyckan var stor tills för ungefär en månad sedan när...
Svar
10
· Visningar
2 826
Avel Var kan jag hitta mer info om dem? De sidor jag hittat innehåller bara bilder. Jag skulle vilka veta mer om extriör och gångarterna...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: jerseyko
·
Avel ja, vilka hingstar ska man inte linjeavla på? varför inte? blir avkomman för het och tokig, knäpp eller finns det någon annan...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 461
Avel Jag ber om ursäkt i förväg för ett långt inlägg, och hoppas att nån orkar läsa det ändå. Det finns många diskussioner om vad som ska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 280
Senast: Derring-Do
·
V
Avel Ligger inte tråden rätt så ber jag moderator att flytta den. Jag har en fölunge som är fem månader. Hon går med mamma i hagen men nu...
Svar
10
· Visningar
1 487
Senast: Viper
·
Avel Är det någon som har något bra knep till dålig kvalite på hovar? (Förutom noggrann och regelbunden hovskötsel/hovslagare) Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Lunketuss
·
Avel Har googlat men inte hittat info om vilka poäng som gäller för att häst/ponny ska räknas som klass 1. Hoppas att ngn vet och kan förklara!
Svar
14
· Visningar
1 926
N
Avel Vid registrering av föl Har snurrat till det lite och tar gärna tips om någon vet hur jag ska bära mig åt. Alla inom familjen: En...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: Orkan
·
Avel Har ett sto med föl vid sidan född 2 maj. Stoet tunnar ur men problemet är att fölungen bara blir tjockare och tjockare! Hon är rätt upp...
2
Svar
36
· Visningar
4 980
Senast: carinaso
·
K
Avel Hello! Im speak english. Can you please help me? I dont know where l can found big horses stallion in Örebro län.
Svar
1
· Visningar
1 471
Avel Fullblods hingst som jag tror verkat i ridhästaveln under senare delen av 80-talet, troligtvis hemmahörande på Irland. Någon som vet...
Svar
16
· Visningar
2 203
Senast: FadeAway
·
Avel Tänkte höra mig för vad era åsikter är om denna hingst. Han är rätt dyr att betäcka med, kan det vara därför många inte använt honom...
Svar
6
· Visningar
2 187
Senast: waldorff
·
Avel Jag skulle gärna vilja ha lite mera information om denna hingst om någon vet nåt :) Mitt sto har honom i andra led och jag är inte så...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: KickiH
·
G
Avel Hej allihopa! :) Jag har ett halvblodssto som är född 1990, hon har aldrig fått något föl. Hon har alltid varit pigg och fräch...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Masse
·
Avel Jag bara spånar för fullt: Om man lägger en hingst på 173 på ett sto som är 150 om båda har väldigt mycket massa, kan det bli knas...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka