• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
Sv: Little Q

hej, jag har en häst efter little Q så jag har hans stamtavla.

Inte "något europeiskt unghästchampionat" vilket som helst - Cor de Son vann unghäst-VM som femåring!

Dock att notera..mamman till Cor De Son och Querides, Rassasine har lämnat åtminstone 3 avkommor som gått svårklass med olika pappor. Förutom redan nämnda även Larrasine. Minst ytterligare en har gått 1,40 m plac. Så där har det nog lite med mamman att göra också.

Little Feather som nämndes innan har ju förutom svårklass ft även gått svårklass i hoppning.

Fick Little Feather på bild för några veckor sedan:

31538113.jpg

Jag ägde ett sto för en massa år sedan som var efter little q.

Hoppade ALLT både i terängen och på banan.
Gick la i dressyr.
Dock aldrig tävlad tyvärr pga mitt ointresse.

en i samma stall ägde en valack efter honom.
De vann sm i fättävlan.

De jag fått höra är att little q:s avkommor presterar mkt bra på tävlingsbnorna, men är knepiga att rida.
Min var ingen ängeloch likaså hennes halvbror.

Äger du en häst efter han?

Kul att den här tråden dök upp igen för det är ju som du skriver, sedan mitt inlägg (2007!) så har han ju gjort det. :)

KL

Ja, hans ryttare sadlade ju om till hoppning och det gör han ju lika bra som FT! Ovanligt måste jag säga. Nu påstår jag mig inte vara ngn expert men sådär direkt kan jag inte påstå att jag vet ngn annan häst som gjort samma sak? Upptill Msv vet jag en hel del som gått/går men svårklass, nej. Någon som har något annat exempel?

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 706
Senast: YlvaG
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 293
Senast: Hedinn
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka