Komma i kontakt med Telia

Jag skulle försöka gå via paypals support i stället för Telias. Fråga Jag missade att uppdatera min epostadress hos er när jag bytte, nu har jag inte kvar den gamla, hur gör jag för att byta epostadress hos er då?

Det här är bara en fundering: om din gamla mailadress var registrerad i en teknik som Telia inte längre har så kanske paypal inte skulle känna igen den om du får en ny likadan adress. Men jag vet inte om det funkar så.
Givetvis känner PayPal igen min gamla e-postadress. De är inte kopplade till Telia.
 
Ja att man behöver vet jag, det jag funderade på om det var det lösenordet du hade glömt eller lösenordet till din mail
Lösenordet till PayPal så klart. PayPal behöver inte lösenordet till någon mejl.

Alltså, min gamla mejladress fungerar som ett användarnamn hos PayPal.
 
Är det inte lättare att bara starta ett nytt Paypal-konto? Eller missar jag något? 🤔

Har också en gammal e-post som inte används längre som jag haft olika konton kopplade till där jag glömt inlogg. Då har jag bara registrerat ett nytt konto med min nu aktuella e-post.
 
Givetvis känner PayPal igen min gamla e-postadress. De är inte kopplade till Telia.
Det jag funderade över var inte om paypal känner till de bokstäver du skriver in, utan om vilken kod som finns bakom dina bokstäver. Om den koden registrerades i Telias gamla system så skulle den kanske inte funka i dag.

Jag har gjort vad jag kan för att hjälpa dig med lösningar, lycka till, hoppas det ordnar sig.
 
Nej det förstår jag väl. Men innehavaren av mailadressen kan behöva lösenord för att logga in på mejlen. T ex om du vill logga in på telias webmail, gmail eller nåt annat.
Jamen jösses. När man återställer ett lösenord (till PayPal) så skickas det ett mejl till den mejladress som man har registrerad hos dem. Då behöver man kunna logga in på sin mejl för att kunna ta del av det som står i mejlet. När den mejlen inte finns så går det inte att logga in på den.

Sånt här trodde jag var självklart för alla.
 
Jamen jösses. När man återställer ett lösenord (till PayPal) så skickas det ett mejl till den mejladress som man har registrerad hos dem. Då behöver man kunna logga in på sin mejl för att kunna ta del av det som står i mejlet. När den mejlen inte finns så går det inte att logga in på den.

Sånt här trodde jag var självklart för alla.
Ja, det är självklart och det är inte det jag skriver om. Som sagt, lycka till.
 
Är det inte lättare att bara starta ett nytt Paypal-konto? Eller missar jag något? 🤔

Har också en gammal e-post som inte används längre som jag haft olika konton kopplade till där jag glömt inlogg. Då har jag bara registrerat ett nytt konto med min nu aktuella e-post.
Jag vill komma åt pengarna som jag har på mitt PayPal-konto. Det är enda anledningen till att jag vill logga in där. Några andra planer har jag inte.

Det jag funderade över var inte om paypal känner till de bokstäver du skriver in, utan om vilken kod som finns bakom dina bokstäver. Om den koden registrerades i Telias gamla system så skulle den kanske inte funka i dag.

Jag har gjort vad jag kan för att hjälpa dig med lösningar, lycka till, hoppas det ordnar sig.
Nej, det finns ingen kod bakom bokstäverna (Trodde jag alla begrep). PayPal och Telia är inte ihopkopplade på något sätt.
 
Precis som andra säger så kan det vara så att även om du startar upp en e-postadress med samma typ namn.namnsson@telia.com så är det en ny adress med nya koder. Så, mitt tips är nog att börja hos PayPal. Är ganska säker på att jag hade samma problem då jag aldrig använder PayPal, och har för mig att jag lyckades återställa genom att typ skicka bild på mitt ID eller liknande.
 
Jag vill komma åt pengarna som jag har på mitt PayPal-konto. Det är enda anledningen till att jag vill logga in där. Några andra planer har jag inte.


Nej, det finns ingen kod bakom bokstäverna (Trodde jag alla begrep). PayPal och Telia är inte ihopkopplade på något sätt.
Fast jo, det KAN vara så. Om du har ett konto på namn.namnsson@telia.com kanske det har koden ösjvnösjdvn, när du sen skapar ett nytt namn.namnsson@telia.com får det kontot säjnväsädj. Det är liksom inte SAMMA konto, även om det har SAMMA bokstäver i adressen. OM det inte är så att Telia kan återskapa exakt samma konto, med samma inkorg osv, då är det ju inget problem :)
 
Precis som andra säger så kan det vara så att även om du startar upp en e-postadress med samma typ namn.namnsson@telia.com så är det en ny adress med nya koder. Så, mitt tips är nog att börja hos PayPal. Är ganska säker på att jag hade samma problem då jag aldrig använder PayPal, och har för mig att jag lyckades återställa genom att typ skicka bild på mitt ID eller liknande.
Nej. Nej. Nej. Är mejladressen samma så är den samma. Det finns inga konstiga koder där som gör att samma mejladress blir en annan mejladress om den skapas på nytt.
 
Fast jo, det KAN vara så. Om du har ett konto på namn.namnsson@telia.com kanske det har koden ösjvnösjdvn, när du sen skapar ett nytt namn.namnsson@telia.com får det kontot säjnväsädj. Det är liksom inte SAMMA konto, även om det har SAMMA bokstäver i adressen. OM det inte är så att Telia kan återskapa exakt samma konto, med samma inkorg osv, då är det ju inget problem :)
Du har fel.

Och det behöver inte vara samma inkorg eller ens samma lösenord till e-posten, det är fortfarande samma e-postadress.

Mvh/ administratören
 
Senast ändrad:
Ändrade mig. Orkar inte diskutera längre. Lycka till att återställa, borde inte vara något problem för en administratör som du!
Jag kommer varken åt PayPals system eller Telias system. Det enda jag kan säga är att jag begriper hur en e-post fungerar och hur en lösenordsåterställning går till. Men jag kan inte GÖRA något för att komma in i PayPal. Och jag kan inte få tillbaka min e-postadress.

Bara för att man VET hur något fungerar så KAN man inte komma åt alla system. Jag är ingen hacker liksom. Jag är administratör. Du verkar inte ha klart för dig vad en administratör gör.
 
Jag kommer varken åt PayPals system eller Telias system. Det enda jag kan säga är att jag begriper hur en e-post fungerar och hur en lösenordsåterställning går till. Men jag kan inte GÖRA något för att komma in i PayPal. Och jag kan inte få tillbaka min e-postadress.

Bara för att man VET hur något fungerar så KAN man inte komma åt alla system. Jag är ingen hacker liksom. Jag är administratör. Du verkar inte ha klart för dig vad en administratör gör.
Nej men du behöver ju inte bli dryg när folk bara försöker hjälpa dig? @Masqueradee har dessutom inte så fel som du verkar tro.

Alla e-postadresser existerar mot en domän typ Hotmail eller Telia, efter det används versionshantering för att identifiera rätt e-postadress, så jo, det finns absolut en "dold kod" (i brist på bättre ord) som säger vilken e-postadress som är vilken.

För att din gamla adress på telia ska fungera, måste de kunna återställa den gamla versionen, måste de skapa en ny, vilket de KAN behöva göra beroende på hur länge sedan det var och vilka program de använder, så kommer det inte fungera. Så nej, det är inte bokstäverna i e-postadressen du läser som avgör.

Kontakta Paypal istället för Telia måste vara den smidigare lösningen. Jag kollade på deras hemsida och de har chatt tillgängligt om man inte vill prata i telefon, men för ett såhär pass komplicerat ärende tror jag det är lättare om du bara ringer. Du kommer med all säkerhet behöva maila in bilder på körkort eller liknande för att styrka din identitet.
 
Du har fel.

Och det behöver inte vara samma inkorg eller ens samma lösenord till e-posten, det är fortfarande samma e-postadress.

Mvh/ administratören
Såvida inte telia helt kan plocka tillbaka och återställa ditt uråldriga mailkonto, så blir det inte samma mailkonto (naturligtvis), helt oavsett hur mycket administratör du poängterar dig vara.
 
Nej men du behöver ju inte bli dryg när folk bara försöker hjälpa dig? @Masqueradee har dessutom inte så fel som du verkar tro.

Alla e-postadresser existerar mot en domän typ Hotmail eller Telia, efter det används versionshantering för att identifiera rätt e-postadress, så jo, det finns absolut en "dold kod" (i brist på bättre ord) som säger vilken e-postadress som är vilken.

För att din gamla adress på telia ska fungera, måste de kunna återställa den gamla versionen, måste de skapa en ny, vilket de KAN behöva göra beroende på hur länge sedan det var och vilka program de använder, så kommer det inte fungera. Så nej, det är inte bokstäverna i e-postadressen du läser som avgör.

Kontakta Paypal istället för Telia måste vara den smidigare lösningen. Jag kollade på deras hemsida och de har chatt tillgängligt om man inte vill prata i telefon, men för ett såhär pass komplicerat ärende tror jag det är lättare om du bara ringer. Du kommer med all säkerhet behöva maila in bilder på körkort eller liknande för att styrka din identitet.
Men HUR ska PayPal veta vilken version min gamla e-post haft? Jag har ju endast uppgett min e-postadress till dem och inget annat. Skickar man mejl till namn@domän.com så hamnar den ju hos den adressen oavsett version.

Jag har suttit och hanterat många mejllistor, gjort importer och exporter och har aldrig uppgett versionsnummer.
 
Såvida inte telia helt kan plocka tillbaka och återställa ditt uråldriga mailkonto, så blir det inte samma mailkonto (naturligtvis), helt oavsett hur mycket administratör du poängterar dig vara.
Jag vill inte ha tillbaka mina gamla e-postmeddelanden. Jag vill ha tillbaka kontot så det går att mejla dit.
 
Jag har som hanterare av otaliga mejllistor aldrig behövt en kod för att kunna mejla någon. Det behöver inte PayPal heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp