Marwin 942

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LavidaPetite
  • Startdatum Startdatum
Sv: Marwin 942

Han kommer att stå på semin via Gurresta i år, se i tråden om honom på avelsgnägg.

Welsh körde mitt sto till Szkopul förra året:)

Jag trodde S var borttagen ur avel efter 2009 års säsong :confused:
Hursom helst så vill jag itne använda honom av olika anledningar. D lockar inte tyvärr, först hade jag tänkt mig Master på mitt sto men jag gillar som sagt inte semin.

Min senaste häst var ett sto efter Marwin och det var en kanonhäst!
Mycket bra i skallen och rörde sig trevligt.

Jag tävlade henne aldrig för jag hade inte tid men tjejen jag sålde henne till tog henne upp till LA hopp ganska fort men sålde henne innan de hann debutera MSV. Nuvarande ägare verkar tyvärr inte tävla henne. Kapaciteten fanns dock där.

Jag vet inte om jag skulle välja Marwin att betäcka med om jag hade ett sto idag men jag tycker nog att han får lite för mkt skit härifrån ändå. Alla de Marwin-avkommor jag träffat har haft två gemensamma nämnare - de har haft kanonpsyken och alla har kunnat hoppa!

Jag vet inte om jag skulle välja Marwin att betäcka med om jag hade ett sto idag men jag tycker nog att han får lite för mkt skit härifrån ändå. Alla de Marwin-avkommor jag träffat har haft två gemensamma nämnare - de har haft kanonpsyken och alla har kunnat hoppa!

Det är inget fel på Marwin men eftersom den som frågar troligtvis har ett dressyrsto så är vi många som kommer med andra förslag!

Tittar man på Marwins stam så borde han inte se ut som han gör och vara betydligt mer dubbeltalang, men tittar man på hans förärvning så ser den tyvärr inte alls så ut!

Jag har betäckt 3 av mina ston med Marvin.Delvis för att 2 av mina ston inte haft föl innan o det 3:dje inte blivit dräktig på semin sista åren.Det var ett bra ekonomiskt val av mig innan jag betäckte med den hingst jag ville ha i år.Resultat,bra mentalitet o korrekthet i kropp.Färg mörk blir det o det gillar jag.Det som var bäst var naturligtvis handhavandet av mina hästar vid betäckningarna,Agneta uppfattade jag till en början som lite "virrig"men hon har mycket o hålla reda på.Jag kommer aldrig att släppa mina ston på någon annan betäckningsstation!!!!Hon är en fantastiskt duktig avelsmänniska o tillsammans med vetrinär elisabet kan dom nog få allt dräktigt.Kom på att jag var "virrigare än Agneta som hade full koll o ringde o påminde mig.Vad ska jag göra när Agneta som nu är lite till åren inte orkar hålla på längre?Däremot har jag kompisar som betäckt på andra stationer o inte lytt mitt råd.Det har inte resulterat i bra resultat.Kosnaderna har blivit skyhöga för dom.Sist men inte minst kan jag däremot inte rekommendera avkommor efter Donnerfly.Har själv ett sto efter honom som inte har varit trevlig men i dag är jättetrevlig.Har även haft några dvs 6 st i träning som jag dessvärre inte kan rekommender,det finns säkert andra som har en bättre uppfattning men jag tillhör inte en av dom.Det kan ju naturligtvis vara så att jag har bra ston,men jag gillar Marvin trots att han nu är gammal o "ful".Jag har träffat jätte trevliga avkommor efter honom som är tuffa o framåt.

Jag har redan skrivit ett inlägg om Marvin men glömde att skriva ang hans avkommor + dom som betäckt.Vad jag tror av statistiken är det många "fler än jag" som tagit honom av ekonomiska skäl.Jag hann aldrig visa dom i år som föl men jag kommer att se till att dom visas som unghästar då jag tror att dom får bra meriter.Jag tror att han betäckt ston vars ägare inte är speciellt seriösa i sin avel samt inte har den ekonomi som krävs.Det är dåligt med visningar på hans avkommor.Jag tror att hade man valt sina ston+ ägare bättre som hingsthållare,detta gäller nu inte bara agneta så hade man nog fått bättre meriterade avkommor,samt att han hade varit dyrare.Hade Marvin fått bättre ston hade naturligtvis statistiken sett bättre ut.Men som alla vi fattiga hästägre,så kan man förstå att man kanske får "tulla" lite på det när hästekonomin ser sådan ut idag som den gör,kassorna är i sin.Trist på en sådan fin Hingst med bra ärftlig mentalitet,det var det jag gick på då jag har ston med "mycket av allt".

Jag har tittat på kvalitetsbedömning i helgen och Marwinavkommorna gjorde mig inte glad, det finns många väldigt mycket bättre hingstar.

Givetvis finns det andra stationer som är bra, jag känner till flera stycken och har varit på två.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka