Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Avel Jag skulle vilja ha tips på bra litteratur som handlar om det dräktiga stoet och fölningen. /En som är helt ny på det här :)
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Dinosaur
·
R
Avel Letar en liten ponny till mitt barn och såg att de nu säljer ut föl från Lojstahed, är det något att satsa på? Mitt barn är...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: MaRomer
·
L
Avel Hej! Jag har ett sto e:Rubignon, ue: Maistic uue: Stanford. Hon är 162 idag vid 4 års ålder. Helt brun utan tecken, korrekt i exteriör...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Fiorano
·
S
Avel Hej! Jag har ett sto dräktigt med Cornetto så jag har några frågor om hans avkommor. Är det någon här som har sett The One tävla? Vad...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: FadeAway
·
Avel om man har ett sto som blivit betäckt av misstag, kan man tex ge dom ngn spruta eller något så dom "kastar"? om isf hur långt in på...
Svar
3
· Visningar
1 352
Senast: Masse
·
Avel Finns det nån som har ston som fölat i utebox i mars eller april? Använder ni er av värmelampor i boxen eller hur gör ni när det är...
Svar
10
· Visningar
2 109
Senast: Cyllene
·
Avel Går det att efter tillräckligt många generationer få en korsningshäst att bli renrasigt halvblod? Jag håller inte på med hästar utan...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 308
Senast: Welsh
·
Avel Behöver hjälp med hästfärgernas översättning från en finsk hästdatabas. Prt Vkk Rt
Svar
4
· Visningar
1 979
Senast: Zuzzi
·
Avel Kan någon hjälpa mig att hitta den filen på asvh sida? jag måste göra om passet sen det blivit förstört på en äldre häst och id...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: sassiball
·
H
Avel Jag har en 3-åring som är dräktig i 4e månaden (insem 12/6) som åkte på en förskylning i slutet av aug med febertopp, och mkt...
Svar
1
· Visningar
1 934
Senast: lillamy73
·
Avel Ja, som rubriken lyder. Jag vill ha en hopphingst helst. Mitt sto är f.2005, visad på kvalitets där hon blev klass I både hopp och...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: xet
·
Avel Har försökt googla och fått fram uppgifter om stam etc på bl.a. http://sporthorse-data.com/d?i=438244&z=ruHLWV, men det vore intressant...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: Tabitha
·
V
Avel ok. Jag är inte så påläst men....Hannoveranare, holsteiner, mecklenburger etc... alla dessa hästar har ungefär samma exteriör samt...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: dobbis
·
Avel Finns det någon som har häst efter Willibald? Min är Willibald - Elizar
Svar
18
· Visningar
2 365
Senast: Fransosen
·
Avel Jag har ett sto som jag skulle vilja betäcka med Royal Diamond då denna kombination tidigare har visat sig mycket lyckad. Nu har jag...
Svar
8
· Visningar
1 467
Senast: QuickStar
·
J
Avel Jag köpte en ny ponny förra veckan som är skimmel född 91 (enligt tänderna) och har okänd härstamning, men för några dagar sedan så...
Svar
19
· Visningar
2 632
Senast: Rosett
·
M
Avel Hej, Jag har har ett 9-årigt sto e. Warsteiner -maraton som jag vill betäcka. En liten dam ca. 161. Ett mycket trevligt sto med god...
Svar
17
· Visningar
2 517
Senast: Mariaauto
·
A
Avel Hej har en jättefin häst som har lite polskt i sig och skulle vilja veta mer om de hingstarna som finns där men hittar inget på internet...
Svar
9
· Visningar
1 379
Senast: Mariaauto
·
Avel Om jag om något/några år ska betäcka min ardenner med en swb hingst var ska fölet registreras?? Om jag betäcker med en fbl hingst, var...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: ainasoja
·
Avel har lite funderingar på att ev betäcka mitt sto nästa år och har kikat lite på bross. har dock bara sett bilder på honom och tyckte han...
Svar
12
· Visningar
1 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka