Carthino Z

Sv: Carthino Z

Finns inga möjligheter i världen att få gröna papper på en ev avkomma eller?

Jo om du väljer att lösa licens för honom och ASVH godkänner honom (pappersvägen) !

Annars får du reg i någon annan förening ex vis Z.

Vet inte, hästen ska röntgas idag iaf, men jag antar att min kompis ska själv utbilda den, hon söker ju efter en framtida stjärna så där har hon väl den :D

Har du ett KWPN-sto så tycker jag att du ska bli medlem och registrera fölet där.

Ja, det får bli så isåfall, medlemsskap i KWPN :) Stoet är ju KWPN så det blir väl bäst. Såvida det inte är fler här som vill använda då kanske man kunnat dela på en licens... Annars blir det ganska dyrt om man är själv.

Utan gröna papper blir det ingen rolig fölvisning 2012 för då får man väl inte vara med...

Än har inte hingstägarna svarat på mitt mail, fanns telnummer också men det känns lättare att skriva, (så man kan kolla engelska översättningen när man kör fast :D)

... Circus..om jag kör kombinationen lär hela Buke få veta nästa år ;)

Kul att flera verkar positivt inställda till hingsten :)

Och vilket fertilt sto ! Hon är ju född -86 och fölat iår, det tycker jag är rätt imponerande.

Jag tro absolut att de är nöjda med komben och det är därför hon har fått de tre senaste med samma hingst ! PLUS att man även låtit syster till ditt sto gått till samma hingst.

Vore jag du skulle jag absolut kolla möjligheterna !

Circus: jag glömde innan men alla avkommor är inte ens med där.. Har fått fullständig lista från KWPN och hon har 16 :eek: avkommor, inte illa det...
Nu är hon åter dräktig, denna gång med Marome :) Har sett bilder från iår på henne och hon ser väldigt fräsch ut måste jag säga. Skulle så gärna vilja åka till Hemmelhorst och träffa henne i verkligheten innan hon lämnat den här jorden...
Marome är också en hingst jag skulle vilja prova i framtiden. Hennes syster Paiza är också dräktig med honom nu.. Som nybörjare får man ta rygg på de duktiga uppfödarna och försöka efterlikna dem, kanske ökar det chanserna att få fram en topphäst... :p

Jag har också ett KWPN sto, men hon skall nog inte betäckas annars hade jag kunnat vara med och dela på licenskostnaden.

Jag har också ett KWPN sto, men hon skall nog inte betäckas annars hade jag kunnat vara med och dela på licenskostnaden.

Nog ;)....

Det finns tid att fundera på detta till kommande säsong... :)

Väntar spänt på kostnad så man vet om det är genomförbart, men om viljan finns brukar det lösa sig...

Eftersom det är kul med lite avkommevisning så ser Ni nedan en systersavkomma född iår, Carthino Z - Damiro. Tolinda är mycket lik sin syster i kropp och utseende.
Vid en översikt på stamtavlan ser man vikten av ett starkt möderne, Carthinos möderne går inte av för hackor...

http://www.veulenveilingborculo.nl/paarden_outp.php?id=3156

Senast ändrad av en moderator:

Denna lilla dam har jag just fått hem :laugh:.
Hon är väldigt lik sin far, Carthino Z, hoppar trevligt (andra gången på filmerna) och riktigt bra huvud på henne!

Min blivande stjärna ;)

...ska bara ridas in först.

GRATTIS till fin häst :) och LYCKA TILL med inridning och utbildning!

Finns det många avkommor efter Carthino Z i Sverige, någon som vet?
Är denna häst uppfödd i Sverige?
Har ännu ej fått svar från Team Morsink, ska försöka höra av mig till dem igen nästa vecka...

GRATTIS till fin häst :) och LYCKA TILL med inridning och utbildning!

Finns det många avkommor efter Carthino Z i Sverige, någon som vet?
Är denna häst uppfödd i Sverige?
Har ännu ej fått svar från Team Morsink, ska försöka höra av mig till dem igen nästa vecka...

Jag har nu fått svar från Team Morsink. De kände till stoets möderne och erbjöd mig att komma ner med henne till Holland. Tyvärr kunde de ej skicka på honom. Att transportera ner henne dit är inget alternativ. Så det blir till att tänka om, om man ska betäcka detta sto nästa säsong...

Liknande trådar

Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 267
Senast: MaRomer
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 564
Senast: axel
·
Avel Idag har på blup ett förstagångskorsningssto 50% travare (25% FR + 25% US) 50% halvblod (SF) belönats med Elit! Stoet har lämnat bra...
Svar
8
· Visningar
2 056
Senast: Zuzzi
·
Avel Hur fungerar det nu med de svenska hingstar (stationerade i Sverige) som är godkända i Oldenburgerförbundet men inte i ASVH - går det...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Verlin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka