Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ett rejält sto e- Robin Z- Cortez. Hon ser ut som en typisk Cortez häst med snygg hals och överlinje. Hon är både hög och rejäl...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: KickiH
·
F
Avel Nu behöver jag verkligen era sunda åsikter och funderingar för jag har kört fast kan man säga... Ska betäcka mitt 3 års sto som är e...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: cirkus
·
Avel Jag köpte en avkomma av Dee Jost Van Dyke i somras och är såå nyfiken på hur hans andra avkommor ser ut :) Det finns inte så mycket...
Svar
13
· Visningar
3 080
Senast: lundsbo
·
Avel Någon som vet om det går att betäcka med honom i år? Och vem är det som har honom i sånt fall?
Svar
1
· Visningar
1 088
Senast: Peak
·
Avel hej, jag skulle gärna vilja betäcka mitt sto med en fullblodshingst. Har försökt leta runt men jag kan inte hitta någon runt...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: Görel
·
Avel Lite nyfiken på vad ni har hört om för några Golden crosses. Jag kan väl hittills komma på Ramiro - Alme, Irco Marco - Any Questions...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
16 264
Senast: Rosett
·
Avel Någon som provat att korsa travare med welsh cob sek D Hur ser resultaten ut?
Svar
5
· Visningar
1 379
Avel SNÄLLA! Hjälp mig... Vad tycker ni om Tailormade Temptation? Någon som sett honom live? Någon som sett avkommor till honom? Funderar...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Kiraya
·
Avel Ponnyhingstar. Har för mig att jag via SH hamnade på en proposition häromåret till en sammanslagen rådgivande bedömning för unghingstar...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: Iglatjarn
·
Avel Gör en liten spinoff på Vart är Briar-tråden. Jag har funderat på detta flera gånger innan, men inte kommit mig för att ta upp det...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 545
Senast: Rolle
·
Avel Jag vet inte vart denna ska ligga så flytta den dit den passar :D Det står att ASVH ska se över unghästbedömningar osv till nästa år...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: ranunkel
·
Avel Undrar om en hingst som ej har lämnat så många avkommor i Sverige kan ha en negativ inverkan på avkommornas BLUP? För att förklara...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 221
Senast: Flippeti
·
H
Avel Är det någon som vet någonting om Bajkal 447? Han kastrerades visst tidigt. Kastrerad 1968. Tror han verkade i aveln i 3 år. Brun var...
Svar
11
· Visningar
1 285
Avel Jag ska betäcka mitt sto e wetano ue Asterix för första gången och jag har totalt kört fast på vilken hingst jag vill ha! Jag brukar ha...
2
Svar
21
· Visningar
3 474
Senast: Victovie
·
Avel Vill gärna få hjälp med att hitta den ultimata hingsten till mitt sto. Avkomman kommer att få grå papper hur som helst så fältet är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 012
Senast: ch791022
·
Avel Har funderar på detta ett tag så tänkte höra hur era tankar går eller om det kanske finns forskning på detta! :) Om man har möjlighet...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Mary91
·
A
Avel Alltid lika spännande: Pappa - welsh, 133 cm Mamma - halvblod, 158 vid treårs, nu 7 år och ett par centimeter högre Morfar -...
Svar
0
· Visningar
645
Senast: anna_a
·
M
Avel Jag hör ofta att dagens ridhästar blir mer och mer svårhanterliga eftersom man avlar på prestationshästar och då tar mer hänsyn till...
Svar
10
· Visningar
1 212
Senast: grimman
·
Avel 11 månader och har börjat dia igen! Finns det något man kan smörja på som smakar illa för att få honom sluta. Eller något annat knep...
2
Svar
20
· Visningar
3 344
Senast: liljekonvalj
·
Avel Vad tror ni, kommer en del av hingstägarna att strunta i att betala in hingstlicensen nu och istället låta stoägarna betala...
2
Svar
39
· Visningar
4 286
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈