Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Här i Sverige finns det ju ett antal officiella och privata internetsidor med hyfsat omfattande stamtavlesamlingar som har varit till...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Rosett
·
Avel Vad ni tycker om svart hingst Dalwhinnie? Jag känner en person har fin fux stoföl efter honom.
Svar
7
· Visningar
1 849
Senast: miiiiiiia
·
Avel Jag har en KWPN-valack. När jag fick honom hade han holländska papper. Jag vet inte om det räknades som ett pass (ser de likadana ut som...
Svar
14
· Visningar
2 493
Senast: gylle
·
Avel Såg precis att det var ändrat sen sista jag visade att man numera skall sitta upp/rida fram inför domaren i ridhuset. Står medhjälpare...
Svar
10
· Visningar
1 381
Senast: corzette
·
Avel Hej Ska betäcka mitt Rotspon-Wheltrum sto i år. Hon är snygg med hyffsade gångarter. Har fått ett föl efter Bocelli, som jag är nöjd...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: Claudia2
·
Avel Ni med lite större stuteriverksamhet, hur ser ert samarbete med veterinär ut? Jag tänker nu inte främst på en eventuellt...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: via
·
  • Låst
Avel Vi väntar och väntar. Betäckningsdatum 18 april 2011 och idag ska det alltså vara 353 dagar dräktig. Hon är kollad, magen har dansat...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Görel
·
Avel Ni missar den vel inte??:) http://www.equisport.tv/Live2.html Västra Hoby / Björkhaga Stuteri!
Svar
2
· Visningar
780
Senast: MaRomer
·
Avel har hittat en hingst jag funderar lite på till mitt Irishcob sto, men han har mugg på alla fyra :confused:
Svar
4
· Visningar
1 010
Avel Jag ska betäcka mitt sto som är halvblod/fullblod, har lite beslutsångest men har tittat lite på Hip-hop och Orlando. Är det någon här...
Svar
2
· Visningar
1 057
Avel Ni som är duktiga på avel: Vad säger ni om en häst som är e) Firenze ue) Trofé Vad säger stammen? Positivt och ev negativt.
Svar
0
· Visningar
792
Senast: bigganl
·
Avel Finns det några härinne som vet, dvs inte hörsägen, att 8-10 månaders hingstar har betäckt äldre ston och det har blivit avkommor? Att...
2
Svar
33
· Visningar
5 433
Senast: kopparberg
·
Avel Eftersom min häst är för gammal för att visas på annat än stamboksföring, och det inte är förrän i slutet på augusti, så tänkte jag se...
2
Svar
32
· Visningar
4 348
Avel Hej! Funderar på att ta Indoctro på ett sto e. Cardento. Då blir det Capitol I både som morfar och farfar. Är det helt galet att satsa...
Svar
7
· Visningar
1 742
Senast: doleron
·
Avel Vill betäcka min travare o satt då o fundera på om man måste regga henne samma som man gör på språngrulla med halvblod...? Om man måste...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: Jempan
·
Avel Följande dressyrhingstar ska visas: Bordeaux, Tailormade´s Attention, Belamour, Shooting Star, Surprise, San Amour...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
17 610
Senast: Smuldaisy
·
Avel Första gången jag betäckte mitt sto gick det så fort att det inte var aktuellt, men hur gör ni med era ston i hagen när ni har dem på...
Svar
8
· Visningar
1 405
Senast: Spirit
·
M
Avel Hej alla kloka bukare med avelserfarenhet! Jag har ett sto som konstaterades dräktig på dygn 16 och 30 med UL och dygn 120 med...
Svar
5
· Visningar
1 401
Senast: milegra
·
Avel Finns här några som har erfarenheter av Camaro M-avkommor? Hur är de till temperament, exteriör och ridbarhet? Har de huvudsakligen...
Svar
3
· Visningar
1 461
S
Avel Hej alla glada! Behöver en storgalopperad hingst med korrekt benställning och lugnt psyke till mitt sto e. Levantos II. Sälla ge mig...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: Freja05
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix