Flyinge hingstvisning 17 mars

Sv: Flyinge hingstvisning 17 mars

KL
Jag upplevde ingen hingst som stressad på Flyinge (körhästarna var lite stressade dock). Alla skrittades på lång tygel utan problem.
PS var väldigt konsekvent när det gällde hans hingstar, hoppade de ett dåligt språng fick de göra om det.
Jag gillade visning, det var fin ridning och allt såg så enkelt ut. Travhoppningen av Balou kändes lite för showens skull och det var väldigt kul att se, vilken styrka hästen har i baken.

Jag har alltid tyckt Balou sett trist ut på bilder men jag blev väldigt positiv överraskad av honom live.

Nu ska jag börja spara pengar till en betäckning med Diarado nästa år ;)

Jag håller med dig i allt :D

Även om Diarado ;) Nu blir det sparkonto men risken är väl att han blir dyrare :crazy:

Hej ! Jag är också väldigt förtjust i Temptation och Ampere !

Men Ampere ÄR ett frågetecken för mig eftersom han inte riktigt kan visas längre på ett tillfredställande sätt pch jag skulle vilja veta varför !?Annars verkar ju Ampere-bebisarna bli riktigt fina.

Vad det gällerTemptation så får man nog gå på de filmer som finns och på hur avkommorna blir i dagsläget !

Men det är ju ingen tvekan om att det är två fantastiskt fina, vackra och rörliga hingstar med stor utstrålning i alla fall !

Ibland får man nog gå på sin magkänsla eller så får man nästla sig in bakom kulisserna !

Fast Ampere tycker jag faktiskt såg bra mycket bättre ut nu än han har gjort tidigare (om man bortser från filmerna som unghäst). Första gången sen han kom till Sverige som jag inte tyckte han såg ut att ha ont i bakknäna så misstänker att han har varit både mentalt och kroppsligt slutkörd men trevligt om det går åt rätt håll nu.

Det är nog inget större fel på T mentalitet,han har nästan 300 avkommer i DK och det hade han inte haft med dåligt temp.Jag som rör mig i dom danska kretsarna har inte hört ett ont ord om honom.

Fölen blir ju fina också.

53 føl er besigtiget i 2009 og 2010
Beskrivelse af samlingen: Meget ensartede, højtstillede, passende ædle og harmoniske føl af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velrejst, velansat og velformet hals med god forening mellem hoved og hals. Middellang, skrå skulder med god albuefrihed. Middellang, velmarkeret manke. God overlinie, flere med god smidighed. Langt, velformet, muskuløst kryds. Lemmerne passende føre, enkelte rette for. Bevægelsen er god i skridt. Særdeles god og rummelig i trav med god knæ- og haseaktion. Rummelig og velbalanceret galop. Hingsten passer til et bredt udsnit af dressurbetonede hopper, og tilfører god ædelhedsgrad samt aktion i bevægelsen.

Ja, jag blev ju faktiskt överraskad i Lördags då jag inte hade räknat med att få se honom riden och det vi fick se var ju bara positivt.....

Det är nog så att han var slutkörd både mentalt och fysiskt som du säger och det känns mer rimligt !

Det enda som etsar sig fast i ens medvetande är ju att han skulle kunna vara alltför känslig vilket inte syntes någonting av i Lördags !

Han såg stabil ut o lyssnade väldigt mkt på sin ryttare, som mest joggade runt honom förvisso !

I övrigt har ju Tullstorp väldigt mkt unga hingstar och det känns inte helt lockande med ngn av dom andra faktiskt !
Möjligtvis Dunhill som inte var så pjåkig !

Hur Zaladin kunde vinna bruksprovet är för mig en fullständig gåta !!!??? Han säger mig ingenting faktiskt , men nåt måste det ju vara där som domarna såg ! Vad säger ni andra ??

Angående Zaladin så tyckte jag att han var ful och som en stor spindel med ben på Bruks :cool:

Dock ändrade jag mig när jag såg filmen på Tullstorp och förstår nu vad domarna såg ?

Tyckte han var bra mycket trevligare på Tullstorp och gillade honom bra mycket bättre men ingen hingst jag skulle vilja betäcka med .

Kanske om han inte vore fux :o men han är för stor . Även om jag tycker om stora hästar så är han 3.5-4 år och 176 .....

Mia

Senast ändrad:

Det är nog inget större fel på T mentalitet,han har nästan 300 avkommer i DK och det hade han inte haft med dåligt temp.Jag som rör mig i dom danska kretsarna har inte hört ett ont ord om honom.

Fölen blir ju fina också.

53 føl er besigtiget i 2009 og 2010
Beskrivelse af samlingen: Meget ensartede, højtstillede, passende ædle og harmoniske føl af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velrejst, velansat og velformet hals med god forening mellem hoved og hals. Middellang, skrå skulder med god albuefrihed. Middellang, velmarkeret manke. God overlinie, flere med god smidighed. Langt, velformet, muskuløst kryds. Lemmerne passende føre, enkelte rette for. Bevægelsen er god i skridt. Særdeles god og rummelig i trav med god knæ- og haseaktion. Rummelig og velbalanceret galop. Hingsten passer til et bredt udsnit af dressurbetonede hopper, og tilfører god ædelhedsgrad samt aktion i bevægelsen.

Låter ju bra det :))

Såg honom på bruks och även i Lördags men tycker att han är ganska intetsägande (i dagsläget i alla fall) ! Kanske får äta upp det nån dag ;)

Men som sagt, han är stor och kanske behöver växa i sina kläder mera :)

Trodde själv att Floricello skulle vinna men som sagt ! Domarna ser väl sånt som vi vanliga amatörer inte ser.....Så enkelt är det nog :laugh:

Det är klart att jag vet att det finns fler filmer på de aktuella hingstarna om man surfar runt. Men nu diskuterade vi väl det marknadsföringstillfälle dessa specifika hingstvisningar erbjöd, och hur väl tagits tillvara av respektive hingststation? Självklart kan man som hingsthållare strunta i allt vad marknadsföring heter om man vill, det är inget tvång att sälja. Men om man nu vill få så många kunder som möjligt är det i mitt tycke dumt att försitta den chans som en bra säljvideo ger. Och då är flyinges väletablerade sajt ett bra fönster för det, snarare än att lita på att hingstarna säljer sig själva på blotta namnet, och förlita sig på att kunderna själva letar information. Serverar man informationen kan man också styra vad kunderna ser, vilket ofta är en fördel - men då måste naturligtvis informationen också kännas trovärdig, alltså kanske helst inte hårt redigerade filmer där de vackraste galoppsprången och de mest lyckade travstegen valts ut. En uppmärksammad hingstvisning kan således vara ett utmärkt tillfälle att skapa säljvideos son uppfattas som trovärdiga och aktuella av kunderna. Rimligen kan det ju inte ha varit gratis att transportera alla dessa topphingstar till Sverige för en helg, rent affärsmässigt vore det i mitt tycke därför vettigt att göra det mesta av eventet, och ta chansen att nå fler och skapa effekt över tid genom att samtidigt göra bra filmer på hingstarna som kan användas i den lokala (dvs svenska) marknadsföringen resten av säsongen.

Det förvånar mig att en rutinerad affärsman som PS gör en sån miss, men kanske fungerar den tyska marknaden annorlunda än den svenska - eller så har han helt enkelt inte tänkt på att även marknadsföring måste lokalanpassas för att vara effektiv.

Hoppar in lite sent i diskussionen men.. Balou o Diarado var favoriter. Balou för sin uppvisning i styrka och smidighet och Diarado bara är ju för mycket :love: Balou har ju visat att han förvärver men hur är det med Diarado? Hans äldsta är ju 3 och hur har det gått på hingst och andra tester ute i Europa? Jag undrar för jag hörde ett rykte om att avkommorna inte alls glänser som D själv, men det kan ju vara rent skitprat....

Temptation har jag bara sett live när han vann fyraårs-championatet i Odense. Stor anläggning och ung häst, men han var sansad och visade upp mycket goda gångarter. Har försökt att få mitt ena sto dräktigt med honom för två år sedan, men det ville sig tyvärr inte. Mycket fin hingst tycker jag.

Det godkändes en 3åring efter honom, Daquar CC med fina poäng i samtliga moment. det visades även en till som inte passerade.

Han har som jag fattat det redan lämnat godkända hingstar som både rör sig och hoppar bra, sedan är ju inte stammen att förglömma Diamant de semilly är en fantastisk hingst kombinerat med Corrado I och Contender gör honom stammässigt till en stjärna.

Det förvånar mig att en rutinerad affärsman som PS gör en sån miss, men kanske fungerar den tyska marknaden annorlunda än den svenska - eller så har han helt enkelt inte tänkt på att även marknadsföring måste lokalanpassas för att vara effektiv.

Nu är det ju faktiskt så att Flyinge i egenskap av Flyinge finns inte längre utan det är tre stycken sammarbetsparter som gått samman och de har alla var sin mkt fina hemsidor där alla hingstar presenteras väl.

Sedan tror jag inte heller att Flyinges egna hemsida är klar med tanke på att allt har gått väldigt snabbt.

Jag förstår faktiskt inte denna kritik som framförs när vi fått i Sverige en unik chans att få hit en av världens bästa hästmänniskor och hans hingstprogram på Flyinge. Hade det inte varit för dessa så hade det inte varit något på Flyinge alls!!

Man får väl låta konceptet smälta in först och tid ges till att det skall finslipa på både material och info. Går ju inte att jämföra med tex Tullstorp som redan är väl etablerad och sluppit genomgå en stor omorganisation där i princip hela personalen fått lämna sina tjänster.

Tycker det är för tidigt att kritisera faktiskt..

Nu är det ju faktiskt så att Flyinge i egenskap av Flyinge finns inte längre utan det är tre stycken sammarbetsparter som gått samman och de har alla var sin mkt fina hemsidor där alla hingstar presenteras väl.

Sedan tror jag inte heller att Flyinges egna hemsida är klar med tanke på att allt har gått väldigt snabbt.

Jag förstår faktiskt inte denna kritik som framförs när vi fått i Sverige en unik chans att få hit en av världens bästa hästmänniskor och hans hingstprogram på Flyinge. Hade det inte varit för dessa så hade det inte varit något på Flyinge alls!!

Man får väl låta konceptet smälta in först och tid ges till att det skall finslipa på både material och info. Går ju inte att jämföra med tex Tullstorp som redan är väl etablerad och sluppit genomgå en stor omorganisation där i princip hela personalen fått lämna sina tjänster.

Tycker det är för tidigt att kritisera faktiskt..

Håller delvis med dig. Min kritik om info var dock sådan basic att de lika gärna kunde skrivit in det på sidan där man fick info om anmälan. Något i stil med "vi visar ca 15 hingstar och visningen beräknas vara slut 19.30" hade räckt för min del :)

Det godkändes en 3åring efter honom, Daquar CC med fina poäng i samtliga moment. det visades även en till som inte passerade.

Han har som jag fattat det redan lämnat godkända hingstar som både rör sig och hoppar bra, sedan är ju inte stammen att förglömma Diamant de semilly är en fantastisk hingst kombinerat med Corrado I och Contender gör honom stammässigt till en stjärna.

Daquar CC hade jag koll på men förutom honom? Namn?Förbund?Siffror?

Ja, stam+honom själv kan ju få vem som helst tårögd, vill bara ha lite fakta om vad som kommer ut oxå :grin:

Men man kan ju knappast säga att det var mkt Diarado över dem, tvärtom reagerade jag på bruks att de båda var så typiskt präglade på morfar. Daquar såg ju ut och hoppade precis som en Quinar och Diassino såg ut och hoppade som en typisk Cassini avkomma. Tycker inte det fanns ett spår av Diarado över dem alls. Så någon stämpelhingst verkar han ju inte vara.
Han själv är ju skitläcker men jag har faktiskt satt ett stort frågetecken på hur han nedärver sig har letat runt lite på youtube och frågetecknet finns kvar efter det då det verkar vara ganska genomgående att de inte verkar ha mkt från honom.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka