Flyinge hingstvisning 17 mars

Sv: Flyinge hingstvisning 17 mars

Håller delvis med dig. Min kritik om info var dock sådan basic att de lika gärna kunde skrivit in det på sidan där man fick info om anmälan. Något i stil med "vi visar ca 15 hingstar och visningen beräknas vara slut 19.30" hade räckt för min del :)

Fast vilka hingstar som skulle visas stod det ju klart och tydligt. den enda som inte stod med var ju Sir Donnerhall

Men man kan ju knappast säga att det var mkt Diarado över dem, tvärtom reagerade jag på bruks att de båda var så typiskt präglade på morfar. Daquar såg ju ut och hoppade precis som en Quinar och Diassino såg ut och hoppade som en typisk Cassini avkomma. Tycker inte det fanns ett spår av Diarado över dem alls. Så någon stämpelhingst verkar han ju inte vara.
Han själv är ju skitläcker men jag har faktiskt satt ett stort frågetecken på hur han nedärver sig har letat runt lite på youtube och frågetecknet finns kvar efter det då det verkar vara ganska genomgående att de inte verkar ha mkt från honom.

Det är helt klart att man inte vet än, för de är ju inte så gamla än. Tiden lär utvisa det.

Jag som ville ha Diamant blir ju glad att det blodet finns att tillgå nu ;) Och så kommer han säkert att få en hel del superfälttävlansston snart och då får ni se ;)

Var då? jag är inte såpass intresserad att jag letar runt mer än där jag hittade infon om visningen. Vilket var här: http://flyinge.se/evenemang/hingstvisning-17-mars/

Såhär har det stått sedan jag anmälde mig för ett bra tag sedan:
"– Vi hoppas kunna visa ett tjugotal hingstar på visningen, dels sådana som kommer att stå tillgängliga på Flyinge, och dels sådana som kommer att finnas via spermaimport säger Karl-Henrik Heimdahl, Integration Manager Flyinge AB. Mera information kommer så snart man kommit längre i planeringen."

Av någon obegriplig anledning la man inte ut info om hingstvisningen under "avel", utan under "nyheter" på förstasidan, klicka på "arkiv" så kommer meddelandet om deltagande hingstar upp.

Det känns som att en webmaster vore välinvesterade pengar, måste jag säga, eller åtminstone någon som kan lägga in rätt info på rätt plats.

Det kan jag lugnt erkänna att jag missade! Jag länkade till sidan i min länk ovan när jag hittade infon och anmälde mig, bara för att hitta tillbaka :angel:

Men man kan ju knappast säga att det var mkt Diarado över dem, tvärtom reagerade jag på bruks att de båda var så typiskt präglade på morfar. Daquar såg ju ut och hoppade precis som en Quinar och Diassino såg ut och hoppade som en typisk Cassini avkomma. Tycker inte det fanns ett spår av Diarado över dem alls. Så någon stämpelhingst verkar han ju inte vara.
Han själv är ju skitläcker men jag har faktiskt satt ett stort frågetecken på hur han nedärver sig har letat runt lite på youtube och frågetecknet finns kvar efter det då det verkar vara ganska genomgående att de inte verkar ha mkt från honom.

Tyckte som du angående att Diarado inte verkar prägla sina avkommor så jättemycket, speciellt när man såg de två treåringarna som visades på bruks. Man kan ju då hoppas att han präglar rejält som morfarshingst istället:angel: Det blir i alla fall lite billigare för stoägarna om han nu skulle göra det;)

Kopierar in ett svar från Heimdal angående Bordeaux's plåtar. Frågan kom upp på FB.

Karl-Henrik Heimdahl
Bordeauxs röntgenbilder har gåtts igenom med lupp av svenska AVN.Nya bilder har begärts in och gåtts igenom i flera omgångar. Ingenstans kan AVN´s mkt kunniga och erfarna veterinär hitta något som enligt svenska normer skulle vara problematiskt. Därmed har svenskaVN get klartecken till Bordeaux i svensk avel. Dessutom har de holländska nytillkomna OCD BLUP-indexet inte kunnat visa att han förärver OCD i någon högre grad än genomsnittshingsten.

Tyckte som du angående att Diarado inte verkar prägla sina avkommor så jättemycket, speciellt när man såg de två treåringarna som visades på bruks. Man kan ju då hoppas att han präglar rejält som morfarshingst istället:angel: Det blir i alla fall lite billigare för stoägarna om han nu skulle göra det;)

Ja man kan ju alltid hoppas.
Hittade i alla fall två unghingstar på tuben han präglat mkt till utseendet lite lustigt var dock att en Diarado - Flemming hoppar som sjutton men rör sig skittrist, medans en Diarado - Parco rör sig jättetrevligt men hoppar halvdant.

Diarado - Flemmingen är ju högintressant att följa nedärvningen på med tanke på att den borde kunna lämna ordentligt multi.

*kl*
Har lagt upp bilder på dressyrhingstarna på min blogg änsålänge :), ska se om jag kan få upp dom här senare om ett par dagar kanske, annars hittar ni adressen på min profil här på buke.

Glad att dom inte hittade ngt på plåtarna här i Sverige på Bordeaux! Mkt spännande hingst för den svenska aveln!

kl

Jag måste säga att jag blev imponerad över Cabachon, dock har han ju lite av sin fars teknik. Men jag blir inte riktigt klok på honom för på vissa filmer ser han så snygg ut med läcker typ och på andra filmer ser han lång och tung ut. Vad stämmer????

kl

Jag måste säga att jag blev imponerad över Cabachon, dock har han ju lite av sin fars teknik. Men jag blir inte riktigt klok på honom för på vissa filmer ser han så snygg ut med läcker typ och på andra filmer ser han lång och tung ut. Vad stämmer????

Tycker att han var snygg inte speciellt tung, men det beror väl på vad man jämför med

http://www.youtube.com/watch?v=wwqbIadNKUw

Lite bilder från Hingstvisningen, fler kommer
San Amour
Mkt rörlig och positiv hingst
dsc_0291_194699382.jpg

dsc_0292_194699484.jpg

Sir Donnerhall
dsc_0499_194701389.jpg

dsc_0515_194701735.jpg

De Noir
En liten sötsak
dsc_0613_194702643.jpg

dsc_0570_194702395.jpg

kl

Om jag förstått det rätt så består PS Flyinge och Partners av ett samarbete mellan PS, Lövsta och Katrinelund. Hur tolkar ni då detta gällande stationsavgiften för Färs och Frostahallen i år: För hingst i PS Flyinge&Partners hingstprogram erläggs stationsavgift med 500 kr.
För insemination med externa hingstar erläggs stationsavgift med 1 500 kr.
Innebär de interna hingstarna bara de hingstar som finns i katalogen på Flyinge, eller även de andra hingstarna som finns på Lövsta och Katrinelund? Lövsta och Katrinelund ingår ju i samarbetet.

kl

Om jag förstått det rätt så består PS Flyinge och Partners av ett samarbete mellan PS, Lövsta och Katrinelund. Hur tolkar ni då detta gällande stationsavgiften för Färs och Frostahallen i år: För hingst i PS Flyinge&Partners hingstprogram erläggs stationsavgift med 500 kr.
För insemination med externa hingstar erläggs stationsavgift med 1 500 kr.
Innebär de interna hingstarna bara de hingstar som finns i katalogen på Flyinge, eller även de andra hingstarna som finns på Lövsta och Katrinelund? Lövsta och Katrinelund ingår ju i samarbetet.

Har mailat Flyinge om just det idag men inte fått nått svar än, de jobbar kanske inte lördagar :-). Kan återkomma här när jag fätt svar om intresse finns.

Tack, jag tar gärna emot svaret så slipper jag fråga dem samma sak, jag tror inte de jobbar helger, men förhoppningsvis svarar de dig i nästa vecka.

hur har det gått, har du fått svar från Flyinge? Jag får nog ringa dem själv i morgon annars.

I veckan fick jag ( och antagligen alla andra med ASVH registrerade avkommor) en katalog med ett bifogat brev underskrivet av de tre parterna, så jag tycker det är konstigt om det inte gäller för alla deras hingstar som verkar här.

Inte ett ljud?!?! - Nu har jag dessutom bestämt hingst och det blev en "icke Flyingehingst" så därför har jag inte varit på dem igen. Men dåligt att de inte svarar måste jag säga............... Hoppas du har bättre lycka! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka