Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har hittat Vat uppgifter men där står att det är 6 eller 19 % Ngn som vet vilken moms man betalar för sperma?
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: athena
·
Avel Mitt sto ska betäckas för första gången, fribetäckning. Hon kommer skos av, avmaskas, ultraljudas innan. Mer tips? Ska hon vara lite...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 292
Senast: Hoobes
·
Avel Nu har beskedet kommit om antagna till kursen, undrar om det är någon mer här som skall gå?
Svar
13
· Visningar
1 419
Avel Pratade med vetrinären idag om vad en kastrering skulle kosta på vår 011. Denna menade på att han var klapphingst för han hade inte...
Svar
15
· Visningar
2 769
Senast: Miaa
·
T
Avel Mitt sto har känd stam. Men är reggad med okänd stam eftersom ägaren som hade henne inte ville blodtypa hästen. Hon hade stoet på foder...
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: Görel
·
Avel Någon på forumet som har en aning om var CaCa ska stå stationerad?:confused:
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: Karoliten
·
Avel Dags för årets bruksprovstråd! :) Någon som har förhandsinfo? Inga anmälda på TDB än så länge iaf.
31 32 33
Svar
657
· Visningar
85 544
Senast: Görel
·
Avel Jag tänkte betäcka mitt Rambo-Kaliber sto med SirDonnerhall i år Vad tror ni om den kombon, det mitt sto behöver längre ben, ädel, bra...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: cirkus
·
Avel Jag blir lite snurrig av att läsa storeglementet. Kan man stamboksföra ett sto med vita papper, med tävlingsmeriter? I texten tror jag...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: kem
·
Avel Hej! Funderar på Toulouse till mitt sto.. Ngn som vet något om hans tidigare avkommor? :)
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Ida_81
·
Avel Ska betäcka mitt ridponnysto och vill därför gärna ha förslag på bra ridponnyhingstar, helst också med motivering varför du...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Skugga
·
Avel Någon som vet hur man löser Seminskicken efter den 1/5 när posten drar in sin Lördagsutdelning ? Mia
Svar
11
· Visningar
1 580
Senast: CK
·
Avel Hur många av uppfödarna här ger sina ston abortvirus vaccinet 3 gr under dräktigheten? Riktar mig främst till er uppfödare som har...
Svar
17
· Visningar
2 957
M
Avel Jag har nyligen köpt en holländsk ridponny utan papper och undrar därför om det är någon på sidan som är insatt i ponnyaveln i Holland...
Svar
4
· Visningar
3 743
Avel Fått hem en häst idag som hittills gått med sitt föl. När jag fick hem henne så droppade mjölken på ordentligt och juvret är väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 041
Avel Har just fått konstaterat att brunnen har surt vatten. Nu undrar jag om detta kan påverka mitt dräktiga sto negativt på något sätt? Kan...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: fejko
·
Avel Vad hade ni tagit på detta sto. Snyggt sto, hyffsad gång. Har fått ett fint föl efter Bocelli. Vill gärna ha en hingst som ger gång inte...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Claudia2
·
Avel Vilka dressyr hingstar brukar ha levande föl avgift? De jag har kunnat hitta på språngrulla är: Dalwhinnie (SWB) 1180 Donnerfly...
Svar
10
· Visningar
1 674
Senast: MaRomer
·
Avel Har fått äran att låna magen till detta sto: http://blup.se/sv-SE/horses/110868-hollyday-av-bolex-70 Givetvis vill jag ha en...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 066
Senast: MaRomer
·
Avel Något som förvånar mig är, sedan informationen släpptes angående Schockemöhles + affärspartners, övertagandet utav Flyinge, är så tyst...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 798
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård