Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Undrar om det är tillåtet för en veterinär att inseminera på hemmaplan eller om man alltid måste åka in med stoet till en seminstation...
Svar
5
· Visningar
1 595
Senast: rebus
·
Avel Har ett sto efter Electro som jag funderar på att betäcka med Ravell 959 i år. Någon som vet något mer om honom än det man kan utläsa... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 732
Senast: aida
·
Avel Har någon hört talas om placentaomvridning? Hur löstes problemet (buköppning/annat) och hur snabbt gick det från symptom till...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: Sickan
·
Avel Hej :) Är det någon som vet vart man kan hitta resultaten av de tyska 70-dagarsproven för 2011?
Svar
1
· Visningar
694
Senast: KickiH
·
Avel Är det någon som vet hur man gör så att man vaka över stoet via webb-kamera?
Svar
11
· Visningar
2 579
Senast: Grandezza
·
Avel Har en häst som fölade förra året (hos annan ägare). Jag upplever att hon är mjuk i bäcken(?)banden, tycker att jag tom kan se att hon...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Sammet
·
  • Låst
Avel Kan ni skickar bilder på hingstar från bruksprov eller fin. jag gillar ser bilder:)
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Görel
·
S
Avel Hur gammalt måste ett föl minst vara för att få visas på fölvisning?
Svar
2
· Visningar
904
·
  • Låst
Avel Är ju inte så många på buke som skriver om shetlandsponnyn. Jag som då älskar dessa små lurviga envisa ponnys vill ju läsa om fler...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: Görel
·
Avel Hej, min ena kompis har tänkt skaffa en avelshäst och den visar sig vara frisk och så men har sadeltvång.alltså frågan är kan man rida...
Svar
1
· Visningar
1 079
·
Avel Jag undrar vilka rasförbund det finns som reggar korsningar, sk Part Bred, och hur det fungerar? Råkade på Svenska Welshponny &...
Svar
5
· Visningar
2 510
Senast: Asa_S
·
Avel Trots att många hästar har flera generationer bakom sig av OS-medaljörer så är det väldigt få hästar som kan gå svår hoppning. Var finns... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 194
Senast: Ramona
·
Avel Hejsan har ett sto som ska föla om två månader i mitten av maj då är det dags för henne att föla. Hon är mycket runt och det syns att...
Svar
6
· Visningar
4 725
Senast: annie_cool
·
Avel Jag letar och letar men går det att få på honom i år?
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: KickiH
·
Avel Ni som tagit föl, försäkrar ni stoet då hon är dräktig? Har köpt ett sto som troligtvis är dräktigt, hon har vanlig försäkring, inte...
Svar
13
· Visningar
1 341
Avel Hur långt in i dräktigheten kan man beräkna hur långt stoet har gått med hjälp av ultraljud. Men människorfoster är det ju så att man...
Svar
0
· Visningar
706
Avel Jag har en renrasig ponny efter en icke godkänd hingst. Får denna ponny vara med på 3 års test? Raskoden finns då denna ponnyn är...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: Yrrol69
·
Avel Är mest insatt i natulig betäckning så när det kommer till fryst saknar jag kunskaper. Har för mig att det är sämre dräktighetsprocent...
Svar
7
· Visningar
1 216
Avel ska betäcka mitt ena sto nu i vår och ha inte bestämt hingst ännu. finns så många att välja på .. men vilken ska jag ta ...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: Masse
·
N
Avel Gled in på ett sidospår mitt i bruksprovstittandet och hamnade på denna hingst som jag helt tycks ha missat. Vad tycker ni om honom som...
Svar
0
· Visningar
1 004
Senast: Nessan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka