Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ska avla på mitt curly sto. Någon med tips och råd om hingst? Just nu ser det ut som det blir BB Eagle Dancer. Men någon med andra tips...
Svar
3
· Visningar
2 073
Avel Efter lite funderingar nu under morgonen skulle jag vilja ha tips på dressyrhingstar som har vettig hoppteknik. Jag har själv dålig koll...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 063
Senast: Angel
·
Avel Undrar vad ni tycker om hans avkommor? Vad nedärver han i typ? storlek? långa ben? ryggen normal eller lång? Ja allt ni vet! Har inte...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Ida_81
·
Avel *KL* Startar en ny tråd lite så här inför våren. Idag värmde solen bra! :love: Zalima, e: Ecaho PL, u: Zefirka PL/Eldon PL, född...
2
Svar
21
· Visningar
3 579
Avel När jag började på ridskola 1977 så vill jag minnas att det fanns bra ridskolehästar på den tiden, samt att dom hade hyffsad stam. De...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
15 091
Senast: Rosett
·
Avel Var inte tanken att vi skulle ha kvar henne men nu får de bli så och helt plötsligt måste jag tänka på hingst till henne. Stoet är...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: Görel
·
Avel :) Jag trodde det innebar att båda kulorna tydligt skulle ligga längst ner i "påsen". Idag fick jag höra att det räcker med att man har...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Gogo
·
Avel Startade en tråd förra året ang billiga dressyrhingstar! Men kan inte hitta den, så startar en ny. Tänker på de hiingstar som...
Svar
17
· Visningar
2 218
Senast: sandra1989
·
Avel Ridskolehästen jag är "medryttare" på (man rider någon/några söndagar i månaden och en del helgdagar) står på hemsidan som "Shlesiskt...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Rosett
·
Avel Jag har en fundering och det är när ni bruka dela på sto och hingstföl?? Jag har nämligen bara ett sto och ett hingstföl och jag skulle...
Svar
14
· Visningar
6 788
Avel Vilka färger är det som cirkulerar inom den nordsvenska brukshästen? Har koll på att gulanlaget finns och även black. Har även hittat...
Svar
12
· Visningar
2 002
Senast: Atle
·
Avel Hittade vår ponnys resultat från Kvalitetsbedömning, där finns det ett moment som heter V2 och beskrivs Oropedist tillstånd, kan någon...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Plankton
·
Avel Kollade igenom hans avkommor och reagerade på att han hade av 27 avkommor 2 i lätta klasser 11 i msv och 3 i svår hoppning en av de två...
Svar
14
· Visningar
2 147
Senast: Mabuse
·
Avel Har blivit med Quite Easydotter och efter att ha läst på om gångartshingstar under en längre tid känner jag mig ringrostig när det...
2
Svar
26
· Visningar
3 698
Senast: Fenestra
·
Avel Ska betäcka ett sto i vår men nu har stoet fått hårt juver på ena sidan. Vet har skrivit ut penicillin, Men än ingen förbättring. Stoet...
Svar
6
· Visningar
1 266
Senast: MaRomer
·
Avel Vet någon här var man kan finna honom för spermaimport? På den svenska hemsidan Fremes står det att han är såld till P.Schockemohle men...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: Emsan
·
M
  • Låst
Avel Hej! Nu i vår så ska jag betäcka mitt sto med mammas föl (hingst) som hon fick förra året dvs att han snart är 1 år. Han är ogodkänd men...
2
Svar
27
· Visningar
3 760
Senast: Görel
·
Avel Hej alla bukefantaster! Hur jag än googlar och letar kan jag inte hitta någonting om min fjordings pappa Lule 133. Är det ingen som har...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: lycka
·
Avel Jag undrar hur vanligt det är med resorbtion av foster på hästar generellt och i synnerhet på islandshästar. När är förekomsten som...
Svar
1
· Visningar
1 066
Senast: CK
·
Avel Som rubriken lyder, är det någon som har en avkomma efter fullblodshingsten Jaunty Jack? Har nyligen köpt en avkomma efter hingsten...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: ann80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka