Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Har en 2 åring, renrasig new forest. Han mäter just nu 132-134 cm. Hur hög tror ni att han kommer bli?
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Faithfull
·
Avel Någon som har info kring Katrinelunds Acolino e. ACORADO I ue Latus II? Har ni sett honom live?Sett avkommer efter han?.Vad har mödernet...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: furioso
·
G
Avel Är på jakt efter ny häst och är nyfiken på likheter och skillnader mellan danskt varmblod och svenskt varmblod. Jag är främst...
Svar
2
· Visningar
1 042
Senast: dobbis
·
Avel Hej! Jag undrar om det finns något slag av test som man kan göra för att se om sitt sto är dräktigt? Mvh Alexandra
Svar
7
· Visningar
1 330
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet om det går att på tag på Presley Boy (Concorde x Damiro) någonstans detta året? Skulle så hemskt gärna betäcka mitt sto...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: LucyShow
·
Avel Då provar vi igen: Vad hade ni sagt om den stammen? Vad förväntar ni er att se? Typ, temperament, gångarter, osv? Har kompisar som...
Svar
2
· Visningar
1 308
·
Avel Stoet är inte dräktig i år och jag undrar hur vanligt eller ovanligt det är att de vänjer av fölet självmant runt 9-10 månader ändå...
Svar
12
· Visningar
1 374
Avel Vad hade ni sagt om den stammen? Vad förväntar ni er att se? Typ, temperament, hoppförmåga, osv?
Svar
4
· Visningar
896
·
S
Avel Skulle vilja ha lite åsikter om Cortado! Någon som har sett honom live eller har några åsikter eller erfarenheter om och kring honom??
Svar
1
· Visningar
751
Senast: fridshem
·
P
Avel Hur är hans avkommor i temperamentet? Vågar man lägga honom på ett energiskt sto med många tankar? Tänker mest på hans stam, han har ju...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Mabuse
·
Avel I en annan tråd skrev jag om en hbl-korsning som fått raskod 10-specialras. Nu har jag hittat en hbl-korsning som fått raskod...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: Görel
·
Avel Lutar mot betäckning i år eftersom mitt sto inte är ridbart mer efter sparkolycka ifjol. Var tills nyss helt säker på att jag tänkte...
Svar
0
· Visningar
942
Senast: HMQ
·
Avel Finns han kvar överhuvudtaget i avel idag? Såg att sista avkommorna enl blup.se var födda 2003. Läste också i en gammal tråd här...
Svar
12
· Visningar
4 988
Senast: Fiorano
·
Avel Klippt från horse2rider För vems skull pressas hingstarna? Är det stoägarna som kräver det eller är det hingstägarna som tror att...
Svar
16
· Visningar
2 244
Senast: Cyllene
·
Avel Vad har ni för visningsgrimmor till fölungarna vid premiering? Och var finns de att köpa? För er som vill och kan, tas bilder gärna...
Svar
5
· Visningar
4 077
Senast: sandra1989
·
Avel Ska avla på mitt curly sto. Någon med tips och råd om hingst? Just nu ser det ut som det blir BB Eagle Dancer. Men någon med andra tips...
Svar
3
· Visningar
2 078
Avel Efter lite funderingar nu under morgonen skulle jag vilja ha tips på dressyrhingstar som har vettig hoppteknik. Jag har själv dålig koll... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 072
Senast: Angel
·
Avel Undrar vad ni tycker om hans avkommor? Vad nedärver han i typ? storlek? långa ben? ryggen normal eller lång? Ja allt ni vet! Har inte...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: Ida_81
·
Avel *KL* Startar en ny tråd lite så här inför våren. Idag värmde solen bra! :love: Zalima, e: Ecaho PL, u: Zefirka PL/Eldon PL, född... 2
Svar
21
· Visningar
3 593
Avel När jag började på ridskola 1977 så vill jag minnas att det fanns bra ridskolehästar på den tiden, samt att dom hade hyffsad stam. De... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
15 126
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka