Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel När Stanford visades för godkännande i Sverige så tyckte dom att han hade lång hals. Men vad jag fattar från den finska visningen så...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: Farle
·
Avel Jag har varit och tittat på en helt underbar häst, import från Holland med holländskt pass. Det verkar som om orginalpasset är...
Svar
11
· Visningar
1 804
Senast: Sammet
·
S
Avel HEJ! Skulle bli jätteglad om någon avelsexpert här inne visste något om Utopi 732, jag har inte kunnat hitta någon information alls om...
Svar
10
· Visningar
1 272
Senast: Dannesanden
·
C
Avel Någon som har kort på honom? Skulle vara kul att se hur han såg ut eftersom han var "tigerskäck".
4 5 6
Svar
118
· Visningar
14 136
Senast: tassse
·
Avel Jag har en fråga om ngn kan hjälpa mig då jag är totalt nollställd vad som gäller avelsvärdering?! Jag har ett sto på 14 år med grå...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Martenix
·
Avel Hej! Blir tokig av alla rasförkortningar inom halv/varmblodsaveln! Old, Han, Hol är ju rätt lätta att förstå, och KWPN fattar jag...
Svar
4
· Visningar
1 724
Senast: dobbis
·
L
Avel Letar efter hingst till ett sto som är efter Cartier och mamman är efter Ceylon. Ska vara en hopp hingst då. Har många funderingar...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: Emsan
·
  • Låst
Avel Så nu blev den förra tråden stängd pga många inlägg så jag tycker vi börjar på en ny! Den förra tråden stängdes när vi diskuterade...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
62 655
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet fall han har rena plåtar så det går att regga i sverige eller vart ska man annars regga? Det var inga problem med skicken...
Svar
9
· Visningar
1 471
Senast: dobbis
·
Avel Såg att Iowa & Maloubet har blivit upphöjda till A. Brukar inte alla höjningar/sänkningar komma samtidigt? För fler måste det väl vara...
Svar
4
· Visningar
1 018
E
Avel Jeg funderer på å bruke Belamour på min hoppe. Er det noen her som har avkom etter Belamour? Kan dere fortelle litt om dem? Skriv gjerne...
Svar
6
· Visningar
1 880
Senast: Sickan
·
Avel Då jag nyligen köpt mig en ny häst så är jag såklart intresserad av att veta mer om stammen på den. Dessvärre så hittar jag ingen mer...
Svar
7
· Visningar
1 597
Senast: oki
·
  • Låst
Avel Hej. Jag har planer på att betäcka mitt sto nu i vår. Och satt och funderade på namn. Mitt sto heter missouris topsanna, eftersom pappan...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: Görel
·
Avel Jag har inte tänkt ta några föl just nu, men funderar på ev. framtida lämpliga hingstar. Har ett sto e. Preference, ue. Gondolier. Hon...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: Cornelia
·
Avel Att all avelsverksamhet på Flyinge ska/har lagts ner kan knappast ha undgått någon. Det hörs lite upprörda, uppgivna röster i Ridsport...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 716
Senast: Yttik
·
Avel Sitter och tittar på hoppningen från zurich när jag får syn på Harrie Smulders nya häst Cluysenaer. Såld! :love: Någon som vet vem han...
Svar
2
· Visningar
786
Avel Om man köper en 2-åring som är född i Sverige och alltid stått i Sverige men är registrerad i Mecklenburg-förbundet eftersom pappan...
Svar
14
· Visningar
2 142
Senast: gylle
·
Avel Behöver råd i hingstvalet till mitt Stravinsky-sto ;) Är ute efter en dressyrhingst med bra gångarter och ett bra temperament ! Hon...
Svar
0
· Visningar
1 217
Senast: peven
·
Avel Hej! Kan någon hjälpa mig lite... jag har försökt surfa runt på avelshästföreningarnas sidor för att förstå men lyckas inte riktigt...
Svar
19
· Visningar
2 247
Senast: bigganl
·
Avel Är inne på WPB avel och ridponnysar. Vilka har såna korsningar här och hur stora är föräldrarna? Jag har ett hbl sto på 164 cm och...
Svar
9
· Visningar
1 711
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka