Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var inte tanken att vi skulle ha kvar henne men nu får de bli så och helt plötsligt måste jag tänka på hingst till henne. Stoet är...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: Görel
·
Avel :) Jag trodde det innebar att båda kulorna tydligt skulle ligga längst ner i "påsen". Idag fick jag höra att det räcker med att man har...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: Gogo
·
Avel Startade en tråd förra året ang billiga dressyrhingstar! Men kan inte hitta den, så startar en ny. Tänker på de hiingstar som...
Svar
17
· Visningar
2 225
Senast: sandra1989
·
Avel Ridskolehästen jag är "medryttare" på (man rider någon/några söndagar i månaden och en del helgdagar) står på hemsidan som "Shlesiskt...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Rosett
·
Avel Jag har en fundering och det är när ni bruka dela på sto och hingstföl?? Jag har nämligen bara ett sto och ett hingstföl och jag skulle...
Svar
14
· Visningar
6 876
Avel Vilka färger är det som cirkulerar inom den nordsvenska brukshästen? Har koll på att gulanlaget finns och även black. Har även hittat...
Svar
12
· Visningar
2 020
Senast: Atle
·
Avel Hittade vår ponnys resultat från Kvalitetsbedömning, där finns det ett moment som heter V2 och beskrivs Oropedist tillstånd, kan någon...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Plankton
·
Avel Kollade igenom hans avkommor och reagerade på att han hade av 27 avkommor 2 i lätta klasser 11 i msv och 3 i svår hoppning en av de två...
Svar
14
· Visningar
2 151
Senast: Mabuse
·
Avel Har blivit med Quite Easydotter och efter att ha läst på om gångartshingstar under en längre tid känner jag mig ringrostig när det... 2
Svar
26
· Visningar
3 705
Senast: Fenestra
·
Avel Ska betäcka ett sto i vår men nu har stoet fått hårt juver på ena sidan. Vet har skrivit ut penicillin, Men än ingen förbättring. Stoet...
Svar
6
· Visningar
1 274
Senast: MaRomer
·
Avel Vet någon här var man kan finna honom för spermaimport? På den svenska hemsidan Fremes står det att han är såld till P.Schockemohle men...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: Emsan
·
M
  • Låst
Avel Hej! Nu i vår så ska jag betäcka mitt sto med mammas föl (hingst) som hon fick förra året dvs att han snart är 1 år. Han är ogodkänd men... 2
Svar
27
· Visningar
3 896
Senast: Görel
·
Avel Hej alla bukefantaster! Hur jag än googlar och letar kan jag inte hitta någonting om min fjordings pappa Lule 133. Är det ingen som har...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: lycka
·
Avel Jag undrar hur vanligt det är med resorbtion av foster på hästar generellt och i synnerhet på islandshästar. När är förekomsten som...
Svar
1
· Visningar
1 071
Senast: CK
·
Avel Som rubriken lyder, är det någon som har en avkomma efter fullblodshingsten Jaunty Jack? Har nyligen köpt en avkomma efter hingsten...
Svar
7
· Visningar
1 158
Senast: ann80
·
Avel När Stanford visades för godkännande i Sverige så tyckte dom att han hade lång hals. Men vad jag fattar från den finska visningen så...
Svar
0
· Visningar
1 274
Senast: Farle
·
Avel Jag har varit och tittat på en helt underbar häst, import från Holland med holländskt pass. Det verkar som om orginalpasset är...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: Sammet
·
S
Avel HEJ! Skulle bli jätteglad om någon avelsexpert här inne visste något om Utopi 732, jag har inte kunnat hitta någon information alls om...
Svar
10
· Visningar
1 276
Senast: Dannesanden
·
C
Avel Någon som har kort på honom? Skulle vara kul att se hur han såg ut eftersom han var "tigerskäck". 4 5 6
Svar
118
· Visningar
14 164
Senast: tassse
·
Avel Jag har en fråga om ngn kan hjälpa mig då jag är totalt nollställd vad som gäller avelsvärdering?! Jag har ett sto på 14 år med grå...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka