Tigrillo 355

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
Sv: Tigrillo 355

jag undrar oxå vad som ah hänt med bilden? Sitter här och kollar varje dag om det har kommit in ngn bild?

Precis hoppas varje gång när tråden är orange NU är bilden inlagd men tyvärr tyvärr vet jag ej vad den tagit vägen.

Senast ändrad:

Jag vet tyvärr inte hennes mankhöjd, har inte tillgång till stamböckerna för tillfället. Dock kan hon inte vara äldre än ca 3 år på bilden.

Jag vet tyvärr inte hennes mankhöjd, har inte tillgång till stamböckerna för tillfället. Dock kan hon inte vara äldre än ca 3 år på bilden.
Avelsstona på den tiden var ofta ganska små, och jag tror inte Neri var över 155 cm.
Min mor hade ett foto som påstås vara en bild tagen av Tigrillo på Mjövik 1956av min mormor, det står så på baksidan, men en knabstrupkännare påstår att bilden är på den danska hingsten Alf Bodilsker som fanns en säsong på Mjövik, så mysteriet med hur Tigrillo såg ut är fortfarande olöst! Dock finns en notering som min mormor gjort om Tigrillo *head like a ladies maid, and a backside like a cook* dvs vackert huvud och en rejäl rumpa :laugh:

Jag har hittat ytterligare en bild på Neri, som fyraåring, och hon anges då vara 150 cm:

Neri.jpg

Kul att se att hon hade prickar!

Jag har känt ett barnbarn till henne e Suliman - Orlando men han hade varken prickar eller fläckar utan var flugskimmel:(

Alltid kul att se gamla bilder på hästar/ ponnyer, och än bättre när de är identifierade. Läser just nu en bok om Luffaren Svarta Hästen, och i den finns en bild på Gustaf Ankarcrona med hästen Blanka som ser ut att vara en skimmel i ponnystorlek.
Blir alltid nyfiken på stammar på gamla hästar.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka