Sv: Tigrillo 355
Jag har en bild på en ponny var morfar troligvis är denne Blagden Emperor som ni talar om! Det stod Emperator i hans papper, och han är från Gotland.
Mamman till denna häst hette Inga och var undan russtoet Bojan, också hon tigrerad (e. Prick 123).
Här är Jim, som han hette (e.Gimmic):
Nu var ju Jim skimmel, med det är ju möjligt att han var prickig under skimmelfärgen...
dimmansstuteri skrev:Ni är så välkomna, jag behöver verkligen hjälp med att identifiera bilderna! Halvblod är jag ganska dålig på...
Jag VET att det finns massor av intressanta bilder - men samtliga bilder är onamnade... Bilderna är främst från 1950, -60 och -70-tal.
Hlsn Helena
PS, Det finns en del bilder på prickiga hästar - en har jag troligtvis identifierat som Blagden Emperor ("Emperator"), ponny från Klinteby. Men jag har faktiskt för mig att jag har sett fler...
Jag har en bild på en ponny var morfar troligvis är denne Blagden Emperor som ni talar om! Det stod Emperator i hans papper, och han är från Gotland.
Mamman till denna häst hette Inga och var undan russtoet Bojan, också hon tigrerad (e. Prick 123).
Här är Jim, som han hette (e.Gimmic):
Nu var ju Jim skimmel, med det är ju möjligt att han var prickig under skimmelfärgen...