Tigrillo 355

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
Sv: Tigrillo 355

dimmansstuteri skrev:
Ni är så välkomna, jag behöver verkligen hjälp med att identifiera bilderna! Halvblod är jag ganska dålig på... :crazy:
Jag VET att det finns massor av intressanta bilder - men samtliga bilder är onamnade... Bilderna är främst från 1950, -60 och -70-tal.

Hlsn Helena

PS, Det finns en del bilder på prickiga hästar - en har jag troligtvis identifierat som Blagden Emperor ("Emperator"), ponny från Klinteby. Men jag har faktiskt för mig att jag har sett fler...

Jag har en bild på en ponny var morfar troligvis är denne Blagden Emperor som ni talar om! Det stod Emperator i hans papper, och han är från Gotland.
Mamman till denna häst hette Inga och var undan russtoet Bojan, också hon tigrerad (e. Prick 123).
Här är Jim, som han hette (e.Gimmic):

jim_orig_SE.jpg

Nu var ju Jim skimmel, med det är ju möjligt att han var prickig under skimmelfärgen...

Appropå icke godkända hingstar. Är det någon som vet något om en halvblodshingst vid namn Registrator?
Vi hade en halvblodsvalack på vår ridskola som enligt uppgift skulle vara e.Maqnifique 409 u.Pivi Rolando ue. Registrator
Jag vet inget mer om stammen på mödernet, tyvärr. Har funderat på om det kan vara något danskt?
Hästen var född 1975.

Jag har kollat på danska HesteData och där finns inger Registrator eller Pivi Rolando. Du tror inte att det kan ha skett en förväxling och att morfar ska vara Regulator 211? Han dog 1955 och kan ju åtminstone tidsmässigt vara morfat till en häst född 1975.

*dräggel*

Har du identifierat shetlänningarna då? Vad finns? Nu väckte du även mitt intresse ordentligt! :p

Senast ändrad:

toughcookie skrev:
Ska dit med två hästar som ska starta i danmark på lördag. Vi brukar övernatta där!

Ska ni övernatta hos någon man känner till? I ett galoppstall? Vad för hästar har ni till start?

Ska stå på Rancho. Vi har Dando och Perchance med oss......
Dando stannar på rancho sen för det finns flera löp till honom i danmark än i stockholm.

Hoppas att det går bra för dem!! Det är ju jättefint ute på stallrancho!! Då kan du ju hälsa på Benny Andersson!!

Görel skrev:
Jag har kollat på danska HesteData och där finns inger Registrator eller Pivi Rolando. Du tror inte att det kan ha skett en förväxling och att morfar ska vara Regulator 211? Han dog 1955 och kan ju åtminstone tidsmässigt vara morfat till en häst född 1975.

Jo, jag funderade på det många gånger... Men det lär man väl aldrig få reda på... Mamman har ju ett ganska ovanligt namn, så det låter ju som om hon skulle kunna vara någon sorst import...

Då kan du i alla falla bocka av Danmark från söklistan.

Visst är det retsamt att inte få veta! Du har ingen koll på vem uppfödaren var och ifall denne skulle vara i livet?

Några shetlandshingstar är identifierade, Whiskey, Rouge Dragon of Deeracres, Harviestoun Celt m fl "gamlingar". :D

Hlsn Helena

Ja, jag kan absolut också köra! :)

Åhh, vad spännande! :) Underbart att kunna frossa i fina hingstbilder!

WOW!!! Ska ni inte starta något på Jägersro? Eller ni gillar inte banan?

Nä, jag her ju egentligen slutat med galopp så jag vet inte hur planen för hästarna ser ut men dom är renodlade gräshästar och jägers är såååå tråkigt!

En ide ska vi flytta till galoppforumet?? känns som om vi pratar om annat än avel, gillar inte klampenborg imed en häst som stod i vårt stall trampade i en håla och fick en hovbensfraktur men samtidigt tycker jag att jägersros bana är hår...bäst är nog täby och göteborg! Varför har du slutat med galoppen? Den är ju underbar!!

Blagden Emperor e nog morfar ti en ponny jag hyrde... (Hon var inte registrerad när vi "fick" henne så det fick vi göra...) på språngsedeln stog det Emperator, men sen när vi fick papprena stod det
Blagdon Emperor (nr92) men det måste väl vara samma??? Hon är e Gimmic och jag tror det var en rätt vanlig kombination vad jag förstått? lägger in bild...
PICT1878.jpg

Hon var inte prickig iaf :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka