Tigrillo 355

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
Sv: Tigrillo 355

Jag tror också att det var Blagden Emperor. Det var kanske lite lättare att säga Emperator ;)

dimmansstuteri skrev:
Då bara måste du komma hit och rota runt i Jojas fotolådor... Vem vet, kanske finns det oanade skatter där?? :D

Hlsn Helena

*Dräggel dräggel* blir ju helt sjuk av att höra att du har Jojas foton!! vilken jäkla skatt du sitter på!!! vårda de ömt.

lite off topic bara .. så har jag klappat jojas hund 1999 på en shettisutställning :) -vi satt o diskuterade färger -han tyckte inte att det var så värst fint med svartskimlar kommer jag ihåg .. sedan fick jag höra att det faktiskt var joja jag satt o pratade med :D

vet att det förrut fanns en hemsida med lite foton från joja bla på shettishingsten whisky -vet någon om denna sida finns uppe ännu? man kunde även köpa kort därifrån ..

Tror ej att den hemsidan finns längre, tror inte att några Joja-bilder säljs längre, utan vi jobbar på att identifiera dem just nu.

Görel, din hjälp var ovärdelig, fotografiskt minne är guld värt, välkommen tillbaka SNART :) Det behövs all hjälp som går att få för att identifiera bilderna!

Hlsn Helena

Det var faktiskt bara en av hingstarna som jag sett i verkligeheten, och det var över 20 år sen ;)

Jag kommer jättegärna tillbaka så fort jag har tid :bump:

Å, du är också välkommen att titta bland bilderna. All hjälp till identifiering tas tacksamt emot, jag skall inte tjata mer om Joja-bilderna i denna tråd, men pm:a gärna om det finns någon som är intresserad av att göra försök med att identifiera onamnade bilder, främst 60/70-tal, men även en del tidigare (50-talet o ännu tidigare).
Bilderna är osorterade, och flertalet är inte ens tagna i Sverige, men hbl-bilderna från Flyinge borde gå att lösa.

Hlsn Helena

Tyvär är det lite för långt att cykla till skåne :crazy:

Tackar dock för det fina erbjudandet.

Finns det möjlighet att scanna och skicka så är jag jättegärna med och lurar. Har dessutom kontakt med några gamla avelsrävar från den tiden, de kan kanske vara behjälpliga.

Åh, vad nyfiken jag är på shettisfotona...

Har letat efter foton på en hingst i åratal men inte hittat mer än en jätteliten svartvit suddig bild i en tidning. Måste kolla om det var Joja som var fotograf.

Senast ändrad:

Ser att tråden är gammal, men hur går det med Jojas bilder? Hälsade på Joja sommaren innan han dog, intressant att prata med honom.

Här kommer strålande nyheter! Min kära mor har lyckats hitta en dålig bild av Tigrillo 355 tagen på Mjövik. Men var snäll och upplys en novis hur jag i hela fridens namn får in bilden här!
Den finns inscannad på min dator. :banana::banana::banana:

Här kommer strålande nyheter! Min kära mor har lyckats hitta en dålig bild av Tigrillo 355 tagen på Mjövik. Men var snäll och upplys en novis hur jag i hela fridens namn får in bilden här!
Den finns inscannad på min dator. :banana::banana::banana:

Jag hjälper dig gärna, om du hellre vill det. Annars är det lätt att skaffa ett konto på tex. photobucket.com, ladda upp bilden där och så får du en länk där bilden ligger, det är den du använder i ditt meddelande.. Antinget som länk eller bild. Skicka ett PM om du vill att jag ska göra det. Kommer tillbaka till datorn ikväll, så det kan tyvärr inte göras direkt, för fint väder att vara inne :)
Himla spännande att du hittat en bild!
U

Jag hjälper dig gärna! Om du inte lyckas själv kan du maila bilden till mig så fixar jag det!:bump:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka