Tigrillo 355

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
Sv: Tigrillo 355

He he, jag kan lova att inte alla skåningar är sådana! :D
Själv är jag inflyttad - bara så att ni vet... :angel:

Hemsk historia med Tigrillo för övrigt...

Hlsn Helena

När vi ändå är inne på Kapten Göranssons hingstar, är det nån som vet något om följande hingstar:
Ex Oriente Lux
Riff
Pantern
Jag har sett hästar med dom hingstarna längre bak i stammen och är nyfiken :banana:

shady skrev:
Hörde du kan inte jag få hänga med då också? Skulle ju vara en dröm för mig och Görel att få sitta där och kolla. // En som drömmer nu.....
*gaaaahh* vem skulle inte drömma om DET!? :d Låter som en riktig guldgruva!

Jaaa, och den guldgruvan får jag läsa i. Härligt. Kan ju tillägga att jag kommer att läsa i bilen och Görel får köra... :angel:

Lorpan o LilaTiger:
Ni är också så välkomna att titta på bilder.

Lite information:
Jag har efter Carl Johan "Joja" Lewenhaupts bortgång förvaltat hans arkiv av hästfotografier och negativ. Ett stort problem är att inga foton är namnade, utan det är ett riktigt detektivarbete att pyssla med dessa bilder. Jag har varit i kontakt med ett flertal "gamla hästkarlar" som tittat igenom valda delar av samlingen - det handlar om flera flyttkartonger med bilder!!
Jag och Anette Holm som också har varit mycket engagerad i Jojas bilder har annonserat ett flertal gånger i t ex Ridsport, men tyvärr inte fått några svar från personer som har möjlighet att hjälpa till med identifieringen.
Tar tacksamt emot all hjälp.

Hlsn Helena

Jag har ju då en Mazda 323 som man kan sitta fyra i hyfsat bekvämt. Det blir lite mera problem med att få plats med packningen..

LilaTiger kan också köra! Och hon är morgonpigg till skillnad från mig :crazy: om vi skulle behöva starta tidigt från dessa breddgrader..

Ja, själv är jag ju inte så morgonpigg i vanliga fall - men med såna här lockbeten är det ju skillnad! *ler* Min bil får man dessvärre knappt plats med folk (tvåsitsig) än mindre packning (pytteliten koffert) - men jag är en hygglig detektiv! ;)

Lorpan skrev:
Ja, själv är jag ju inte så morgonpigg i vanliga fall - men med såna här lockbeten är det ju skillnad! *ler* Min bil får man dessvärre knappt plats med folk (tvåsitsig) än mindre packning (pytteliten koffert) - men jag är en hygglig detektiv! ;)

Jag fick ju plats i din bil i alla fall. ;) :D

Kapten Göransson höll ju på med skäckavel - skulle vara intressant att få veta varifrån han fick färgen.

Då kan jag ju trilla in bor ju utanför Svedala!!!

Jag har alltid gissat att den kommer från Orlandos farmorsmormor Broka. Tycker att det hörs på namnet ;)

Orlandos farmor Singoalla är ju skäck enligt stamboken, så åtminstone så långt håller min teori.

Görel skrev:
Jag har alltid gissat att den kommer från Orlandos farmorsmormor Broka. Tycker att det hörs på namnet ;)

Orlandos farmor Singoalla är ju skäck enligt stamboken, så åtminstone så långt håller min teori.

Så var det ju. :)
Jag vet ju att han Göransson både födde upp, ägde och avlade på Orlando och hans son Brilliant - glömde tydligen bort det i hastigheten. :o :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka