Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har för ett par veckor sedan fått hem en bekants tvååriga hingst som ska gå hos mig till hösten då utbildningen tar vid, han köptes som... 2
Svar
28
· Visningar
4 092
Senast: Görel
·
N
Avel Jag har ett fyraårigt sto som jag både skulle vilja visa på kvalitetsbedömning i höst och betäcka. Detta är inget jag normalt skulle ha...
Svar
11
· Visningar
1 579
Senast: FadeAway
·
M
Avel Hej Någon som vet varför Cohiba inte kommer att visas 2011? Jag betäckte mitt sto med honom och skulle gärna vilja veta då det är...
Svar
19
· Visningar
3 911
Senast: annast
·
O
Avel Någon som vet om någon av majesty of rocks avkommer blivit skimmel som han ?=)
Svar
9
· Visningar
2 876
Senast: eth1017
·
H
Avel Tämkte be er om råd. Har beslutat för att betäcka mitt sto, e. Leuthen I - Kaliber. Hon har tävlat upp till 135 med placeringar och haft...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: Görel
·
Avel Någon som känner till detta? Fick passet till mitt Freibergersto Linka idag, och upptäckte till min förvåning att hon har en svensk...
Svar
5
· Visningar
1 555
Avel Eller omstörtande verksamhet kanske. Nu blir det en VD med stor kunskap om avel både inom o utom Sverige, vi få hoppas på en ordf i...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: athena
·
Avel Funderar även i år på att betäcka mitt Stravinsky-sto med en dressyrhingst ! Har några favoriter men det är såå svårt! Mitt sto är 14 år...
Svar
1
· Visningar
1 168
Senast: peven
·
Avel Asvh's sida gör mig inte så mycket klokare nämligen. Funderar nämligen eftersom en tjuvbetäckning (mamman fölade som tvååring), Pappan... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
12 676
Senast: LucyShow
·
Avel Ja men då kör vi, avlidna avelshingstar 2011! Arabiskt fullblod Mascot ox - f.1989 Engelskt fullblod Sadler's Wells xx - f.1981...
Svar
17
· Visningar
2 767
Avel En vän letar hingt till sitt sto och letar efter en välbalanserad dressyrhingst som sitter ihop bra. Tänk rörelsemönster ala Londonderry... 2
Svar
33
· Visningar
4 383
Senast: cirkus
·
Avel Gör denna tråd skilt för det blev två olika frågor. Bör man kräva mer på avelsston? Dvs säga ifrån vilka som får betäckas eller ej... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 406
Senast: Mariaauto
·
B
Avel Vad har hänt med den här hingsten? Står på Gunnarlundas hingstlista ser jag, och läste här att han har varit i Holland på träning...
Svar
7
· Visningar
2 199
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har funderat på detta länge. Många av de äldre hingstarna får ett litet antal ston även om de nedärvt sig bra och därför frågar jag...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: Angel
·
Avel Jag har kollat runt lite på internet och försökt söka mig till någon slags medelålder eller dylikt på hur länge en hingst är verksam i...
Svar
7
· Visningar
1 393
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har sökt här på nätet och finner ingen bra tråd med bilder, finns det nån här som har bilder på Emmerton el Niveau-avkommor...
Svar
16
· Visningar
3 002
Senast: Empire
·
Avel Lägger tråden här eftersom det involverar ett dräktigt sto. Jag har nu två ston varav det ena är dräktigt. Jag köpte även en ny häst för...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Fenestra
·
Avel Jag behöver verkligen hjälp av dom som kan det här om fölning! Det är såhär att jag har ett islandshäst sto som ska ha föl, det är...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: wrangler
·
M
Avel Jag ska betäcka i vår och har nu börjat oroa mig för allt som kan gå fel... :crazy: Har min häst inackorderad och tanken är att hon ska...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: fejko
·
Avel Undrar om det finns någon svensk ras-sida för spotted pony? Har letat men inte hittat, kan tänkas att det är jag som är dålig på att...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka