Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag kan inte speciellt mycket om detta området men har börjat intressera mig så smått. Började med en tråd här på buke då man...
Svar
12
· Visningar
1 734
Senast: Galant
·
Avel Satt på skoj skull och räknade ihop var det kostar att göra ett föl. Från betäckning och fram till det är avvant (räknade på 6 mån)...
Svar
6
· Visningar
1 396
Senast: Jerseyite
·
Avel Ni som har avkommor efter honom, berätta så mycket som möjligt, temperament höjd och vad ni har haft för ston. Samt gärna bilder:laugh:
Svar
2
· Visningar
1 495
Senast: Empire
·
Avel Vad använder ni/hur gör ni för att testa kvalitet på mjölk innan födsel (kalktest?) och på råmjölken?
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: copernica
·
  • Låst
Avel Startar nu en ny tråd om våra gullungar. Det var ju länge sedan jag skrev något nu eftersom det inte hänt ett smack med mina på...
98 99 100
Svar
1 986
· Visningar
165 864
Senast: Görel
·
Avel Är det inte så att tankesättet "föl/unghästar ska inte växa för fort, därför ska de inte ha för mycket näring" är skrotat..?? Jag är...
Svar
5
· Visningar
1 416
Senast: wrangler
·
Avel Ja det är ju alltid kul att kolla runt och ha en plan B ifall att.. :angel: Jag har köpt mig ett Lettiskt sto e. Donnerbube II...
Svar
11
· Visningar
1 870
Senast: Mabuse
·
C
Avel Hingsten Cristallo som Henrik von Eckermann rider hoppade mycket fint och verkar intressant tycker jag. Vad finns det för möjligheter om...
Svar
5
· Visningar
2 688
Senast: Lintrollet
·
T
Avel Har ett sto e: Dammen774 u: Svea Corona ue: Dragon465. Funderar på vad jag skulle lägga på henne. Finns ju så många hingstar och jag...
2
Svar
35
· Visningar
3 969
Senast: Mabuse
·
W
Avel Hej! Har lite frågor angående pass. En hel djungel det där med pass verkar det som. Jag har ett sto som är min gamla tävlingshäst...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: Görel
·
Avel Vi väntar föl här i maj och jag går och grunnar fram och tillbaka på vilken lösning som är bäst. Skulle gärna vilja ha hjälp med att...
Svar
14
· Visningar
4 635
Senast: Chickengirl
·
Avel Ja, är det det? Har tre bekanta som nyss fått sina hästar utdömda pga detta och de har fått helt olika besked om ärftligheten (trots...
2
Svar
37
· Visningar
8 366
Senast: Ottilia
·
N
Avel Hej! jag har ett sto som skall vara dräktig i 5-6 månaden , finns det eventuella tecken man kan kolla efter , det rör sig rejält där...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Cornelia
·
Avel Är det någon som vet något om russhingstarna Ebon, Ripadals Elon och Jan-Dacke? Jag skulle vilja veta så mycket som möjligt - exteriört...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: lilith
·
Avel Är det någon som har mer info om denna hingst? Jag har en 4-åring efter honom och det enda jag sett om Loredes är en bild och hans...
Svar
4
· Visningar
1 885
Avel Är det någon som vet något om honom? Jag har precis köpt en åring efter honom och är nyfiken på pappan. Vet bara att han är grymt...
Svar
13
· Visningar
6 491
Senast: MissFideli
·
M
Avel Hur resonerar ni kring att ge sitt sto de bästa förutsättningarna för att bli dräktigt? Tänker närmast på uppstallningsalternativ, ska...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: CK
·
Avel Sitter och funderar på vad man ska ha för hingst på mitt Sto e.Bh romanov ue. Vemmetofte rainman. Högrest ädelt Sto med lätta luftiga...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: Godsend
·
Avel med honom som morfar? Vad känner ni till för godkända hingstar som har DS representerad i stammen? Som far, morfar eller...
Svar
5
· Visningar
1 477
Senast: Fenestra
·
Avel Funderar på Starkko till mitt sto i år (eller nästa år menar jag ju!:idea: ) Någon som vet något om honom? Sett honom på tävling...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka