Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Hej! Jag har ett russto som fick föl våren -11, jag skilde dem åt i början på nov men mitt sto har ännu lite juver kvar, när går de...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: lindablomberg
·
Avel Är det någon som har ett bra förslag på en hingst till ett Irco Mena sto med humör?
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: Jessica.B.
·
Avel Kommer ev till våren betäcka ett mkt fint fullblodssto som gått hinderlöp. Vill betäcka med en hopphingst som fungerar bra att korsa med...
Svar
0
· Visningar
814
Senast: Karoliten
·
Avel Man hör att många funderar på att inte betäcka eller betäcka ett färre antal ston i år pga den dåliga marknaden. Tänkte höra hur ni här... 2
Svar
27
· Visningar
3 357
Senast: sorbisen
·
Avel Nu har hingstarnas nya BLUP publicerats på asvh.se. Än så länge är inte blup.se uppdaterad, så stonas nya index får vi vänta på lite... 2
Svar
30
· Visningar
3 845
Senast: ann80
·
S
Avel Hej! Har sett en att det finns en svensk importör på en hingst som heter Chico's Boy e. Carpaccio-Silbersee. Har läst om hans...
Svar
13
· Visningar
2 789
Senast: elle12
·
Avel Jag sitter och tittar på hingstar och funderar lite... Jag har ett kanonfint prestationssto e. Racot som används i avel. Hon är ca...
Svar
3
· Visningar
1 507
Senast: Emsan
·
A
Avel Hej! Jag är ny här och behöver lite tips och svar på min fundering. Jag letar efter hingstar som är - typförbättrare - gångarter -... 2
Svar
26
· Visningar
6 702
Senast: Emsan
·
Avel Har han lämnat några avkommor ? Bra ? Medelmäåttiga ? Dåliga?
Svar
5
· Visningar
1 936
Senast: Mariaauto
·
Avel Dessa är New Forrest hingstar i holland vad jag vet Sedan är det nollställt. Har en avkomma till Fireball med morfadern Jeroen så jag...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: Alexmamma1
·
Avel Betäckt med en godkänd hingst. Detta var visserligen på 80-talet men visst löste de språngrulla? Avkomman är e godkänd hingst och...
Svar
17
· Visningar
1 643
Senast: Görel
·
Avel ...samt Higi Linkel (Landor S-Grannus) + Ramzes jr.. Någon som vet någonting om dessa herrar? Jag vet att de är ungerska, det är...
Svar
6
· Visningar
1 377
Senast: dimman
·
D
Avel Jag står i begrepp att låna ut mitt halvblodssto på foder under en betäckningsperiod och så långt är allt gott och väl, men hur ska ett...
Svar
1
· Visningar
911
Avel Håller på att avvänja sto o föl. Och har börjat fundera på när jag kan släppa ihop de igen, har inte haft detta problemet förut då vi...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: Mitrolle
·
S
Avel Hejsan! Jag har fått möjlighet att låna ett jättefint Welsh sto att ta föl på! Hingsten jag tänkt använda är fortfarande inte så känd i...
Svar
3
· Visningar
2 004
Senast: Sockerbit
·
Avel Jag kan inte speciellt mycket om detta området men har börjat intressera mig så smått. Började med en tråd här på buke då man...
Svar
12
· Visningar
1 736
Senast: Galant
·
Avel Satt på skoj skull och räknade ihop var det kostar att göra ett föl. Från betäckning och fram till det är avvant (räknade på 6 mån)...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: Jerseyite
·
Avel Ni som har avkommor efter honom, berätta så mycket som möjligt, temperament höjd och vad ni har haft för ston. Samt gärna bilder:laugh:
Svar
2
· Visningar
1 499
Senast: Empire
·
Avel Vad använder ni/hur gör ni för att testa kvalitet på mjölk innan födsel (kalktest?) och på råmjölken?
Svar
3
· Visningar
1 128
Senast: copernica
·
  • Låst
Avel Startar nu en ny tråd om våra gullungar. Det var ju länge sedan jag skrev något nu eftersom det inte hänt ett smack med mina på... 98 99 100
Svar
1 986
· Visningar
165 909
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Starlink
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur