Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon här som kan berätta lite om hingsten Manno och vad han nedärver för egenskaper till sina avkommor? Han verkar ju förekomma endel i...
Svar
14
· Visningar
3 116
Senast: poloplayer
·
Avel Vad har ni att säga om denna stam: Ett sto som är e) Quite Easy ue)Zeppelin Låter det som en bra kombination? Intressant ur...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: bigganl
·
Avel Forskar lite på medryttarhästens stam. Hon är en Holsteiner. Men hennes mormors mor, Polna DE 321 210112478, har en stam på...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: MissFideli
·
Avel Alltså jag fick en chock! Jag planerar att avla något föl i framtiden och började titta lite på seminstationer. Jag skulle hellre...
Svar
13
· Visningar
1 885
Senast: gylle
·
N
Avel Hej! Jag har en 3 årig valack med okänd stam, vet bara att han är importerad från Danmark. Hans pass är danskt, och han är chippad...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: KickiH
·
Avel Nytt år, nya möjligheter, ny tråd. :D Vad förväntar ni er av avelsåret 2011? Vilka har dräktiga ston? Vilka tänker betäcka i år... 10 11 12
Svar
232
· Visningar
36 568
Senast: Habina
·
S
Avel "Min" polle är efter D-Day han är ganska knäpp:P å jag ahr alltid hört att de efter D-Day brukar bli lite knepiga. är det någon som kan... 2
Svar
31
· Visningar
5 452
Senast: Elinaja
·
Avel Enligt en citerad artikel i Hästmagasinet:http://www.horsus.nl/?p=nieuws&i=9157-zangersheide-keurt-gekloonde-hengst-goed Stamboken... 2
Svar
22
· Visningar
3 201
T
  • Låst
Avel Har ett sto e: Dammen774 u: Svea Corona ue: Dragon465. Funderar på vad jag skulle lägga på henne. Finns ju så många hingstar och jag...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Görel
·
Avel Jag sitter och lurar på vem jag skall betäcka mitt ena sto med? Hon är av rasen wielkopolska fast halv appaloosa. Extremt sött sto som...
Svar
11
· Visningar
2 362
Senast: Donnaline
·
G
Avel Jag är sugen på att använda denna hingsten Valiant 945. Någon som vet hur hans avkommor blir? Snälla?:) 2
Svar
20
· Visningar
5 575
Senast: Belleza
·
Avel Jag skulle så gärna vilja ta mig ner till KPWN:s hingstvisning i feb men är inte kaxig nog att köra själv och har inte hur mycket som...
Svar
2
· Visningar
798
Avel hej jag undrar hur och på vilket sätt det är lättast att ta hem fryst transport semin från tex USA till Sverige. notera att jag helst...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: wrangler
·
Avel Funderar på att ta ett föl efter mitt sto. Är dock osäker på vad mitt sto 'tillför aveln' och undrar hur ni hade resonerat. Värnar om...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: Görel
·
Avel Rider en häst som har denna stam. Tyvärr vet jag inte mer på moderns sida. Hon är en tysk import med jag tror det är Holsteins...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: MissFideli
·
Avel Någon som har lite mer info om dessa hingstar (Cassilius, Cortado och Chin Top Även lite mer uppdated info om avkommor och meriter på...
Svar
3
· Visningar
1 620
Senast: sona
·
Avel har en minishettis på ca 78 cm som jag vill betäcka, men har läst någonstans att minisar har svårt vid fölning,stämmer det?
Svar
10
· Visningar
2 032
Senast: ameo
·
Avel Mitt sto är i 7de månaden och tycker fortfarande det är roligt att bli riden. Hon är pigg och glad. Naturligtvis slutar jag rida när hon...
Svar
5
· Visningar
5 696
Senast: Hoobes
·
M
Avel Hej! Jag har ett halvblods sto som är efter Come back 2. Hon har ett bra temperament(ibland). Hon är även tvilling, hon har spatt i... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 161
Senast: gylle
·
Avel Finns det en connemarahingst som tydligt typar sina avkommor till modell större (gärna överhöjdare), lite ädlare, bra bål/hals, bra...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: Calvaro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka