Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som har lite mer info om dessa hingstar (Cassilius, Cortado och Chin Top Även lite mer uppdated info om avkommor och meriter på...
Svar
3
· Visningar
1 616
Senast: sona
·
Avel har en minishettis på ca 78 cm som jag vill betäcka, men har läst någonstans att minisar har svårt vid fölning,stämmer det?
Svar
10
· Visningar
2 024
Senast: ameo
·
Avel Mitt sto är i 7de månaden och tycker fortfarande det är roligt att bli riden. Hon är pigg och glad. Naturligtvis slutar jag rida när hon...
Svar
5
· Visningar
5 659
Senast: Hoobes
·
M
Avel Hej! Jag har ett halvblods sto som är efter Come back 2. Hon har ett bra temperament(ibland). Hon är även tvilling, hon har spatt i...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 158
Senast: gylle
·
Avel Finns det en connemarahingst som tydligt typar sina avkommor till modell större (gärna överhöjdare), lite ädlare, bra bål/hals, bra...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Calvaro
·
Avel Går det visa en ponny som är registrera i International Miniature Horse and Pony Society? Passet utfärdat av British Equine Passport...
Svar
13
· Visningar
1 906
Senast: MaRomer
·
Avel Vilka Florestan söner finns det? Som är godkända för avel 2012?
Svar
14
· Visningar
3 301
Senast: MaRomer
·
Avel Ue: Wonderland-Weltmeyer-Lysander E: Kennedy-ferro Jag ska köpa en 1 åring alltså den sista av Kennedy s avkommor. Är detta någon...
Svar
6
· Visningar
1 612
Senast: shady
·
Avel Kanske är en konstig fråga, men inom kor så kan man beställa könssroterad sperma för semin. Man kan alltså beställa sperma som ger...
Svar
9
· Visningar
2 341
Senast: Flippeti
·
Avel Hej! Jag sitter och funderar på om det kommer att finnas några morganhingstar på semin 2012, någon som känner till något om detta? :)
2 3
Svar
42
· Visningar
6 592
Senast: Amk
·
Avel Hejsan! Jag är ny på detta forum. Har letat och letat efter info om denne Nordsvenske hingst som är pappa åt min systers nyinköpte...
Svar
5
· Visningar
1 721
Senast: mammaBerg
·
Avel Hur stor får skillnaden vara mellan hingst och sto vid betäckning? Min hingst på 5 år ska betäcka ett mindre sto är tanken. Problemet är...
Svar
5
· Visningar
1 854
Senast: Nafayette
·
Avel Nej, det är ju genetiskt omöjligt. I min ras har det uppdagats att en hingst, som finns med i stamtavlan på närmare 500 hästar...
2
Svar
34
· Visningar
4 079
Senast: dee79
·
Avel Funderingar kring hingstval, naturligtvis är det mycket som avgör hur man väljer hingst till sitt sto, men vad väger tyngst enligt dig...
Svar
18
· Visningar
1 911
Senast: Tagliabue
·
Avel Någon av er som :laugh:har en egen Numero Uno avkomma eller erfarenhet av någon?
Svar
0
· Visningar
906
Senast: Karoliten
·
B
Avel Hej! Jag vill betäcka mitt varmblodssto med Sir Oldenburg. Jag hittar inte hans semin priser på någon hemsida. Vet någon vad hans...
Svar
2
· Visningar
3 747
Senast: Masse
·
B
Avel Hej! Letar efter en dressyrhingst (halvblod) som har lite tjuren Ferdinand i sig och som nedärver detta till sina avkommor...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 418
Senast: Solis
·
Avel Den årliga tråden. :)Hur går det med betäckningar/smineringar av era avelsston i år? Vad har ni valt för hingst? Själv går det inget...
42 43 44
Svar
875
· Visningar
80 390
Senast: wrangler
·
S
Avel Jag har en shettis på 101cm som jag undrar om man kan betäcka med en russhingst på 120cm? Det går väl och fölis anpassar sig i magen...
2
Svar
23
· Visningar
3 566
Avel Nu är det flera som har konstaterade dräktigheter (själv väntar jag på fölning fortfarande :p), så nu är det dags för en lista med...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 186
Senast: Camaro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar