Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det inte så att tankesättet "föl/unghästar ska inte växa för fort, därför ska de inte ha för mycket näring" är skrotat..?? Jag är...
Svar
5
· Visningar
1 418
Senast: wrangler
·
Avel Ja det är ju alltid kul att kolla runt och ha en plan B ifall att.. :angel: Jag har köpt mig ett Lettiskt sto e. Donnerbube II...
Svar
11
· Visningar
1 905
Senast: Mabuse
·
C
Avel Hingsten Cristallo som Henrik von Eckermann rider hoppade mycket fint och verkar intressant tycker jag. Vad finns det för möjligheter om...
Svar
5
· Visningar
2 695
Senast: Lintrollet
·
T
Avel Har ett sto e: Dammen774 u: Svea Corona ue: Dragon465. Funderar på vad jag skulle lägga på henne. Finns ju så många hingstar och jag... 2
Svar
35
· Visningar
3 974
Senast: Mabuse
·
W
Avel Hej! Har lite frågor angående pass. En hel djungel det där med pass verkar det som. Jag har ett sto som är min gamla tävlingshäst...
Svar
3
· Visningar
1 486
Senast: Görel
·
Avel Vi väntar föl här i maj och jag går och grunnar fram och tillbaka på vilken lösning som är bäst. Skulle gärna vilja ha hjälp med att...
Svar
14
· Visningar
4 670
Senast: Chickengirl
·
Avel Ja, är det det? Har tre bekanta som nyss fått sina hästar utdömda pga detta och de har fått helt olika besked om ärftligheten (trots... 2
Svar
37
· Visningar
8 391
Senast: Ottilia
·
N
Avel Hej! jag har ett sto som skall vara dräktig i 5-6 månaden , finns det eventuella tecken man kan kolla efter , det rör sig rejält där...
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: Cornelia
·
Avel Är det någon som vet något om russhingstarna Ebon, Ripadals Elon och Jan-Dacke? Jag skulle vilja veta så mycket som möjligt - exteriört...
Svar
0
· Visningar
796
Senast: lilith
·
Avel Är det någon som har mer info om denna hingst? Jag har en 4-åring efter honom och det enda jag sett om Loredes är en bild och hans...
Svar
4
· Visningar
1 890
Avel Är det någon som vet något om honom? Jag har precis köpt en åring efter honom och är nyfiken på pappan. Vet bara att han är grymt...
Svar
13
· Visningar
6 500
Senast: MissFideli
·
M
Avel Hur resonerar ni kring att ge sitt sto de bästa förutsättningarna för att bli dräktigt? Tänker närmast på uppstallningsalternativ, ska...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: CK
·
Avel Sitter och funderar på vad man ska ha för hingst på mitt Sto e.Bh romanov ue. Vemmetofte rainman. Högrest ädelt Sto med lätta luftiga...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Godsend
·
Avel med honom som morfar? Vad känner ni till för godkända hingstar som har DS representerad i stammen? Som far, morfar eller...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: Fenestra
·
Avel Funderar på Starkko till mitt sto i år (eller nästa år menar jag ju!:idea: ) Någon som vet något om honom? Sett honom på tävling...
Svar
1
· Visningar
984
Senast: KickiH
·
Avel Det finns en mängd trådar om D-day där de flesta åsikterna återger att han lämnar tuffa och skarpa avkommor. Nu vill jag höra om era... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 561
Senast: Ambasseuder
·
Avel Mitt sto som beräknas föla någon gång slutet av feb/början mars har börjat fippla med sitt grovfoder. Ser ut som en halmad box på...
Svar
3
· Visningar
1 199
Senast: kopparberg
·
M
Avel Hej Är det någon som vet något om Rocky Mountain hästen? Finns den i Sverige? Vet nångon vad det skulle kosta att ta hem häst från usa...
Svar
5
· Visningar
2 376
Senast: Niki
·
Avel Hur tänker ni när det gäller att spara hingstar. Sparar ni alla till en viss ålder eller bestämmer ni ganska omgående om hingsten ska få... 2
Svar
21
· Visningar
3 692
Senast: amkm
·
Avel Hingstar ska med brukprov 2012 och ni kan berätta om sin hingst:)
Svar
0
· Visningar
1 039
Senast: Kiraya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka