Rocky Mountain

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Moatje
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 376
M

Moatje

Hej
Är det någon som vet något om Rocky Mountain hästen? Finns den i Sverige? Vet nångon vad det skulle kosta att ta hem häst från usa?
:confused:
Malin

Räkna med dryga 40000 kr endast för flygtransporten till Sverige.Tullavgift samt skatt på hästpris+transportpris.(Skatten är högre om du tullar in i Sverige jämfört med andra europeiska länder.Tullavgiften är densamma.)
Därtill kostnader för vetbesiktning, försäkring,uppstallning,karantän samt transport till och från flygplats mm.

Finns säkert mera att läsa om import om du söker under "ekonomi".

Sv: Rocky Mountain

"Percy", 2 år:
IMG_1522crop.jpg

Pepper, 5 år
IMG_1513.JPG

Kan ju inte påstå att väder och päls gjort dem till bästa fotoobjekten ännu.. :-)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Freazer
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: BornAgain
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 370
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka