Sv: 10rna del 2
Kommer försöka våga-vägra att gå in här så ofta som jag gör nu då
Annars blir längtan för stor.
Är det pga att du tror han kanske har sadeltvång? För han är väl lugn annars?
Min plan blir att gå några promenader till med honom och "tömköra" honom i grimma och utan gjord. Mer lära honom gå fram framför mig.
Sen sommarbete Maj-Oktober sen ska han bedömmas igen. Efteråt ska jag tömköra honom lite mer då han är 2,5.
Kanske sadelvänja till vintern. Sitta in honom nästa vår och sen skickas på inkörning. Sen blir det sommarbete och sen äntligen inridning
Denna planen kan dock ändras en del. Han är väldigt stabil i kroppen redan nu men vill inte rida honom för tidigt ändå om jag kan köra in honom och träna hans balans först. MEN den som längtar på något gott
Massa svammel..
Då är det du och jag som sitter och stirrar här på alla andra med "avundsjuka" i blicken sen då? För jag håller iaf på att längta ihjäl mig tills jag kan sitta på Orvars rygg!
Åhh,jag ville ju också köra in,men jag hoppar över det... Får se i framtiden hur det blir.
Kommer försöka våga-vägra att gå in här så ofta som jag gör nu då
Annars blir längtan för stor.
Är det pga att du tror han kanske har sadeltvång? För han är väl lugn annars?
Min plan blir att gå några promenader till med honom och "tömköra" honom i grimma och utan gjord. Mer lära honom gå fram framför mig.
Sen sommarbete Maj-Oktober sen ska han bedömmas igen. Efteråt ska jag tömköra honom lite mer då han är 2,5.
Kanske sadelvänja till vintern. Sitta in honom nästa vår och sen skickas på inkörning. Sen blir det sommarbete och sen äntligen inridning
Denna planen kan dock ändras en del. Han är väldigt stabil i kroppen redan nu men vill inte rida honom för tidigt ändå om jag kan köra in honom och träna hans balans först. MEN den som längtar på något gott
Massa svammel..