Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej alla. Jag har 2 dräktiga ponnyston i stallet hemma, båda förstagångare, en 4 år i år och den andra 6 år. Jag har problem med att...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: dee79
·
Avel Jag har börjat luskat runt lite i min hästs stamtavla och börjar tycka det är väldigt intressant läsning. Speciellt om hingstlinjerna...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Mariaauto
·
Avel Jag har ett ungsto som ska registreras nu sent omsider.. Hade både mamman och pappan hemma så stammen är jag helt på det klara...
2
Svar
21
· Visningar
2 101
Senast: lewellyn
·
N
Avel Jag har smygläst här ett tag och letat bland gamla trådar (och delvis hittat svar på min fråga) men är fortfarande en aning nojig över...
Svar
12
· Visningar
3 947
Senast: Ottilia
·
Avel Hej, Har hittat en häst som jag kanske vill köpa. Hästen är ett sto e Cuper ue Kaliber. Har ni någon erfarenhet av den...
Svar
8
· Visningar
1 605
Senast: No1
·
Avel Har för ett par veckor sedan fått hem en bekants tvååriga hingst som ska gå hos mig till hösten då utbildningen tar vid, han köptes som...
2
Svar
28
· Visningar
4 086
Senast: Görel
·
N
Avel Jag har ett fyraårigt sto som jag både skulle vilja visa på kvalitetsbedömning i höst och betäcka. Detta är inget jag normalt skulle ha...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: FadeAway
·
M
Avel Hej Någon som vet varför Cohiba inte kommer att visas 2011? Jag betäckte mitt sto med honom och skulle gärna vilja veta då det är...
Svar
19
· Visningar
3 908
Senast: annast
·
O
Avel Någon som vet om någon av majesty of rocks avkommer blivit skimmel som han ?=)
Svar
9
· Visningar
2 873
Senast: eth1017
·
H
Avel Tämkte be er om råd. Har beslutat för att betäcka mitt sto, e. Leuthen I - Kaliber. Hon har tävlat upp till 135 med placeringar och haft...
Svar
4
· Visningar
1 568
Senast: Görel
·
Avel Någon som känner till detta? Fick passet till mitt Freibergersto Linka idag, och upptäckte till min förvåning att hon har en svensk...
Svar
5
· Visningar
1 552
Avel Eller omstörtande verksamhet kanske. Nu blir det en VD med stor kunskap om avel både inom o utom Sverige, vi få hoppas på en ordf i...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: athena
·
Avel Funderar även i år på att betäcka mitt Stravinsky-sto med en dressyrhingst ! Har några favoriter men det är såå svårt! Mitt sto är 14 år...
Svar
1
· Visningar
1 166
Senast: peven
·
Avel Asvh's sida gör mig inte så mycket klokare nämligen. Funderar nämligen eftersom en tjuvbetäckning (mamman fölade som tvååring), Pappan...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
12 630
Senast: LucyShow
·
Avel Ja men då kör vi, avlidna avelshingstar 2011! Arabiskt fullblod Mascot ox - f.1989 Engelskt fullblod Sadler's Wells xx - f.1981...
Svar
17
· Visningar
2 728
Avel En vän letar hingt till sitt sto och letar efter en välbalanserad dressyrhingst som sitter ihop bra. Tänk rörelsemönster ala Londonderry...
2
Svar
33
· Visningar
4 378
Senast: cirkus
·
Avel Gör denna tråd skilt för det blev två olika frågor. Bör man kräva mer på avelsston? Dvs säga ifrån vilka som får betäckas eller ej...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 391
Senast: Mariaauto
·
B
Avel Vad har hänt med den här hingsten? Står på Gunnarlundas hingstlista ser jag, och läste här att han har varit i Holland på träning...
Svar
7
· Visningar
2 185
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har funderat på detta länge. Många av de äldre hingstarna får ett litet antal ston även om de nedärvt sig bra och därför frågar jag...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: Angel
·
Avel Jag har kollat runt lite på internet och försökt söka mig till någon slags medelålder eller dylikt på hur länge en hingst är verksam i...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka