Tragiken på Flyinge

Sv: Tragiken på Flyinge

Oj! Det är ju sant! Att han kan "dumpa" priserna alltså. Och i så fall blir det ju verkligen snedvriden konkurrens! :crazy:

Jag är grymt sugen på att åka och kolla på hans hingstvisning! Gissar det är urfina hingstar han kommer visa! :laugh:

Vad tror ni hans syfte är? Att hitta marknadsandelar i Sverige eller stalla upp hästar billigare (?) än i Tyskland? Jag har ingen aning om hur prisbilden ser ut...

Vad tror ni hans syfte är? Att hitta marknadsandelar i Sverige eller stalla upp hästar billigare (?) än i Tyskland? Jag har ingen aning om hur prisbilden ser ut...

Marknadsandelar helt klart. Flyinge har traditionellt en ganska stor del av betäckningssiffrorna på sina hingstar under säsong. Även om det gått ner de senaste åren tror jag att PS ser det som ett utmärkt affärsunderlag att tjäna lite mer pengar på de hingstar som kanske inte får så många ston i Tyskland. Han är en riktigt affärsman och hade han inte sett möjlighet att tjäna pengar på att ta över Flyinge hade han heller inte gjort det.

Han håller visserligen på med viss välgörenhet (föder bla upp skäckiga ponnier som säljs till förmån för rosa bandet), men jag tror inte att Flyingeaffären tillhör välgörenhetskategorin.

Lite för mycket blod i han tror jag avskräckte omgivningen. Han var ju trots allt 75%.

Senast ändrad:

Hm... Hur blir det då när jordbruksverket kommer och ska få han att släppa ut hans hingstar i hagar där de kan röra sig?

Tror inte risken är så stor att det blir någon av matadorerna som kommer att ställas på flyinge, kommer säkert att bli några mindre använda eller unghingstar som hamnar här, betäckningsmarknaden är ju väldigt många gånger större nere i tyskland så att parkera någon flitigt använd i sverige lär nog inte ske. Allt är inte guld för att det är utländskt, eller ägs av PS. Vist har han många kanoner men han har också mkt "medelmåttigt" i sitt hingstutbud som utan vidare bra svenska hingstar matchar. Tyvärr är just denna övertro något som är ganska utspritt och det kommer säkert vara en del som väljer PS hingstar för att de tror att allt är bättre trots att det kanske inte blir så speciella hingstar som hamnar här. Kommer säkert att vara så några år tills avkommorna måste bekänna färg.

Förmodar att PS kommer konkurrera med VDL om "experiment" hingstar på den svenska marknaden i början.Förhoppningsvis leder det till kvalitetshöjning från båda parter.Tror oxå att alla PS importhingstar kommer att vara tillgängliga på den svenska marknaden oavsett gröna papper eller ej.

Lite för mycket blod i han tror jag avskräckte omgivningen. Han var ju trots allt 75%.

Vilket jag tycker borde vara positivt till gammalt stammade svenska dressyrston. Det var ju riktigt bra fullblod i honom som verkligen är erkända dressyrförärvare! Mycket tråkigt att folk blir avskräckta från att använda blod som hade behövts i aveln:(.

*KL*
Kanske OT men jag försöker hitta vilka hingstar som kommer visas på Flyinge 17/3 men kan inte hitta någon info, nån som vet bättre? :)

*KL*
Kanske OT men jag försöker hitta vilka hingstar som kommer visas på Flyinge 17/3 men kan inte hitta någon info, nån som vet bättre? :)

Jag undrar detsamma då man planerar att åka dit! Som sagt träff med mat o godricka kanske kan va ngt?

Jajaja helt klart :) Men vill gärna se vilka hingstar innan man lägger in om semester :)

Skulle vilja veta hingstar med :) Är sugen på åka ner och hitta en match för min donna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka