Nya BLUP-indexen

Sv: Nya BLUP-indexen

60 avkommor har han, men har inte varit i avel alls de senaste åren. Synd tycker jag... Kanske kan göra en comeback nu när han fått så fina index! :) För det är väl Minna som har honom fortfarande?

Skulle också gärna se honom i avel! Knepigt nog inga resultat i år eller ifjol, har han åkt utomlands? Minna T AB står som ägare iaf.

Senast ändrad:

Skulle också gärna se honom i avel! Knepigt nog inga resultat i år eller ifjol, har han åkt utomlands? Minna T AB står som ägare iaf.

Läste nånstans att MT skulle ha honom klar att starta GP 2012. Hon kanske vill göra en bländande debut a la Uthopia med honom och därför han är bortgömd;).

väldigt roligt för de som har en avkomma! Han skulle kunna passa riktigt bra på min Dalwhinnie-avkomma.

Nu är blup uppdaterat!

Vårt "gamla" sto (född 96) har återigen fått sitt blup höjt vilket känns intressant. Hon fick två pinnar upp igen och ligger nu på 122 i dressyrblup.
Nya stoet har tappat en pinne (född 03) men ligger på grönt med 124 i hoppblup.

Elmshorns stoet fick bättre blup medan Quite Easy stoet fick lite lägre siffror på de flesta än föra året.

kl
Någon som vet hur listorna fungerar? Mitt sto f 08 har enligt sin blupsida fått ett index på 146 i hoppning, men finns inte med på listorna över alla ston?

Troligen för att hon bara har ett preliminärt index än så länge. Så titta efter vad det står på hennes sida.

Troligen för att hon bara har ett preliminärt index än så länge. Så titta efter vad det står på hennes sida.

Du har så rätt så rätt.. Bra om man läser ordentligt ibland. ;) Jag som inte är jätteinsatt i hur blupen fungerar, beror detta på att hon inte är visad eller har nga tävlingsmeriter ännu?

Precis. Så fort hon blivit visad och eller börjar tävla med placeringar så får hon en riktig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 880
Senast: mars
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Som en tidig julklapp till uppfödarna har SWB släppt de nya blup-indexen för hingstarna. Mest spännande är förstås hur de hingstar som...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 686
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden