Golden Cross med Quite Easy/hingsttips?

Sv: Golden Cross med Quite Easy/hingsttips?

Nej det är för meckigt att köra till DK, dessutom måste hon stå kvar där då jag inte kan köra hela den vägen om hon skulle brunsta om odyl.

däremot får vi se vad som händer om de kör samarbete med PS. Det lutar dock åt att våra stationer måste byta dagar iom att lördagar inte kommer skickas längre.

just det, hur ser det ut med fryst på honom?

Vet faktiskt inte om det finns fryst på honom eller hur han funkar på fryst har alltid bara sett honom verka på färsk dessutom så var han ju helt ur avel när han var ordentligt skadad ett år eller två vilket ju talar för att det inte finns/funkar med fryst annars borde han ju verkat på FAI då i alla fall.

Nu var det ju inte bara för att få själva betäckningen billigare utan för att även komma ifrån dyrare skick dessutom även kunna seminera på lördagar och för att göra det ännu bättre med semin tappad samma dag.
40 mil lär det väl inte vara från öland till öresundsbron, och även om det är 40 mil är det ju inget långt avstånd. Dessutom har de billiga stationskostnader i danmark så sammantaget lär det bli billigare än att seminera i sverige även om stoet står kvar till första kollen.
Men tror du inte att 160 mil för att hämta och lämna hästen går på ett ut med dyrare skick? Och är det verkligen försvarbart att transportera hästen så långt för att betäcka den? Det är ju inte direkt så att det är den enda hingsten på jorden som står där...

Vet du, Öland är LÅNGT... Jag har ca 30 mil till öresundsbron och ca 10 mil till Fenestra, som inte direkt bor vid brofästet. Enkel matematik...

Ibland känns det som att man går till överdrift för att föra fram de fördelar man ser.

Men det spelar ingen roll, jag kör inte dessa mil till DK med henne. :)

Fast med facit i handen efter mina försök att använda olika hingstar. Så har jag sett en klar fördel med att ta stoet till hingsten. Visst det kan kosta en del att ha henne där någon månad. Men i mitt fall har det kostat mer, ett par gånger att inte göra det. Plus att resultatet blivit att stoet inte blivit dräktigt. D v s en massa kostnader och inget föl. Så om jag har sto utan föl är det helt klart att jag gärna överväger att köra/skicka henne till hingsten även i andra länder.

För min del är det inte aktuellt att köra till DK men jag är tacksam för tipsen!

Skulle rekommendera som sagt Casir ask som har Cor de la bryeré som far. Annars är ju Clinton också en fin hingst, som har Cor de la bryeré som farfar. länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:

Skulle rekommendera som sagt Casir ask som har Cor de la bryeré som far. Annars är ju Clinton också en fin hingst, som har Cor de la bryeré som farfar. länk borttagen av moderator

Tänkte du på I ? Har hört att I har en hel del skärpa och även om vår är ljuv så vill jag inte chansa iom blodet hon bär på.
Däremot har Clinton II dykt upp som en kandidat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 713
Senast: Voeux
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka