Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Min går i brunst nu snart.. Har funderat från och till på betäckning. Mycket för att kunna ställa av och ge barnen lite mer tid men...
2
Svar
27
· Visningar
3 329
Senast: polly p
·
Avel Tänkte höra efter här hur man räknar ut sitt avelsstos poäng? Har blivit tillfrågad att räkna ihop det och lämna in till avelsförbundet...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 034
Senast: theJohanna
·
Avel Finns det någon där ute i detta avlånga land som har någon eller några bilder på den gamle halvblodshingsten Tissot 558? Vad vet du om...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: Gladstone
·
Avel Hur funkar det? Hingsten har tidigare stått i svensk avel men förra året löstes ingen licens för honom. Nu går det ju att lösa ett sto...
Svar
2
· Visningar
1 307
Senast: KickiH
·
Avel Väntar mitt första föl i år och har börjar planera inför hur jag ska sköta fövakningen men känner att jag behöver lite expert tips. Hon...
Svar
4
· Visningar
1 699
Senast: lady_vip
·
H
Avel Har en 2 åring, renrasig new forest. Han mäter just nu 132-134 cm. Hur hög tror ni att han kommer bli?
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Faithfull
·
Avel Någon som har info kring Katrinelunds Acolino e. ACORADO I ue Latus II? Har ni sett honom live?Sett avkommer efter han?.Vad har mödernet...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: furioso
·
G
Avel Är på jakt efter ny häst och är nyfiken på likheter och skillnader mellan danskt varmblod och svenskt varmblod. Jag är främst...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: dobbis
·
Avel Hej! Jag undrar om det finns något slag av test som man kan göra för att se om sitt sto är dräktigt? Mvh Alexandra
Svar
7
· Visningar
1 328
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet om det går att på tag på Presley Boy (Concorde x Damiro) någonstans detta året? Skulle så hemskt gärna betäcka mitt sto...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: LucyShow
·
Avel Då provar vi igen: Vad hade ni sagt om den stammen? Vad förväntar ni er att se? Typ, temperament, gångarter, osv? Har kompisar som...
Svar
2
· Visningar
1 304
·
Avel Stoet är inte dräktig i år och jag undrar hur vanligt eller ovanligt det är att de vänjer av fölet självmant runt 9-10 månader ändå...
Svar
12
· Visningar
1 370
Avel Vad hade ni sagt om den stammen? Vad förväntar ni er att se? Typ, temperament, hoppförmåga, osv?
Svar
4
· Visningar
894
·
S
Avel Skulle vilja ha lite åsikter om Cortado! Någon som har sett honom live eller har några åsikter eller erfarenheter om och kring honom??
Svar
1
· Visningar
749
Senast: fridshem
·
P
Avel Hur är hans avkommor i temperamentet? Vågar man lägga honom på ett energiskt sto med många tankar? Tänker mest på hans stam, han har ju...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Mabuse
·
Avel I en annan tråd skrev jag om en hbl-korsning som fått raskod 10-specialras. Nu har jag hittat en hbl-korsning som fått raskod...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Görel
·
Avel Lutar mot betäckning i år eftersom mitt sto inte är ridbart mer efter sparkolycka ifjol. Var tills nyss helt säker på att jag tänkte...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: HMQ
·
Avel Finns han kvar överhuvudtaget i avel idag? Såg att sista avkommorna enl blup.se var födda 2003. Läste också i en gammal tråd här...
Svar
12
· Visningar
4 987
Senast: Fiorano
·
Avel Klippt från horse2rider För vems skull pressas hingstarna? Är det stoägarna som kräver det eller är det hingstägarna som tror att...
Svar
16
· Visningar
2 217
Senast: Cyllene
·
Avel Vad har ni för visningsgrimmor till fölungarna vid premiering? Och var finns de att köpa? För er som vill och kan, tas bilder gärna...
Svar
5
· Visningar
4 073
Senast: sandra1989
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka