Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Häst som tilldelats diplom som treåring och därefter placerat sig i Msv B dressyr alt. 1,30
hoppning erhåller en extra förärvningspoäng.
Är det P du räknar på?
Hon fick hoppdiplom på kvalitets = 4 egna poäng
avk 1 fick hoppdiplom på treårstest + plac 1.30 = 4 + 1 = 5 poäng
avk 2 fick klass I på treårstest o hoppdiplom på kvalitets = 4 poäng
avk 3 är registrerad = 1 poäng
avk 4 är registrerad = 1 poäng
summa 15 poäng
För att nå upp till A enligt nuvarande reglemente behöver antigen
stoets blup komma över 115 i antingen hoppning eller dressyr (hon har 105 nu i hoppning om det är rätt sto jag tänker på)
eller att (vilket är troligare i detta fall)
ytterligare en av hennes avkommor kommer upp i minst 3 poäng (dvs blir minst klass I på kvalitetsbedömningen). Poängsumman räcker dock inte då heller eftersom det då endå fattas 1 poäng upp till 18 poäng.
Är hon dräktig, fölar ett friskt föl som reggas får hon 1 poäng för det fölet.
Enligt det nya reglemente,t som är skrivet i januari, gäller för avk 1:
Hur som helst kan du höja P till AB, om det nu är rätt sto jag har räknat på ovan.
Hoppa över Görels och Pisans inlägg, de verkar inte ha läst reglerna själva...
Alltså har P 4 poäng.Häst som kvalificerat sig för Svenskt Avel- & Sportchampionat (3-6 år) i någon disciplin, alt. Scandinavian Open (5-6 år, Falsterbo) samt häst som genomfört årgångschampionatens första omgång
Genomförd slutfinal i Rikskvalitetstävlan eller Svenskt Avel- & Sportchampionat inkl. Breeders Trophy (dressyr eller hoppning) för 3-6-åringar, alt. i Scandinavian Open (5-6 år, Falsterbo)
Pauline har 4 poäng för sitt diplom precis som jag skrev.
Om hon har fler meriter än de som syns i blup så kan hon naturligtvis vara värd fler poäng.
Var hon verkligen i slutfinal?
2001 är hon inte i final i allafall
http://online.equipe.com/sv/competitions/14
Hon var med i semifinalen för 5-åringar, där hon utgick (i båda omgångarna).
Tror inte att hon var med 2002.
skit!!!
var hittar ni den infon??? jag har försökt att googla utan att lyckas hitta rätt info...