Rollöke Swallow

Sv: Rollöke Swallow

Min kompis sto fick en avkomma efter Svalle. Han heter Tyfon f 98, u belgisk imp.
Han bor hos en tjej som rider western på honom.
Jag rider hans helvbror som är undan samma sto, "Twister" val f 00 e Miclas Micado.

Kan inte låta bli att skicka en bild (avarten) på vår ponny. Hon är en kopia av Rolökke Swallow, undan Kajsa Kavats Octavia. Tränar lätt A/lättA och har just vunnit sina första tävlingar upp till lätt B dress. Underbar ponny, mycket snygg och har många egna idéer. Bl a åker hon inte transport just nu.

Kul att det går bra med Tina. Läste om henne i tidningen. Grattis. Varför vill hon inte åka transport då? Vi kanske ses för vi tänkte tävla hos er snart.

Kan inte säga eg. vad lastningsproblemet beror på, men det kan vara så enkelt att det har gått för långt mellan gg. Övning ger färdighet! Välkomna på tävl. i april, kul att ses. Tina ska hoppa lättB då är det tänkt.

Kul. Hur högt är hon tävlad i hoppning? Ang transportproblem så har mamma häst vissa ideer själv. Hon fick plötsligt för sig att det var för smalt i transporten fast hon åkt i samma i flera år så vi fick köpa en bredare modell. Sen kan hon bara åka på vänster sida annars så river hon släpet. Fick stanna efter vägen en gång och lasta om...

Grattis till framgångarna :) ! Hon ser jättefin ut på avataren!:d
Undrar var det temperamentet kommer ifrån? Tror inte det kommer från Swallow ialf, han är helt supergo:p .

Jag håller med dig om att han är supergo...men sen vet juh du/vi inte hur han var när han var yngre...
Vi har juh bara träffat honom på äldre dagar...

dramatik_87 skrev:
Jag håller med dig om att han är supergo...men sen vet juh du/vi inte hur han var när han var yngre...
Vi har juh bara träffat honom på äldre dagar...
Det är sant, men jag har svårt att tro att han skulle ha varit sån i humöret ändån ;) . Men jag ska fråga Ingela, hon lär ha koll:) .

Vill bara förtydliga lite. Vår ponny Tina har ett jättebra temperament och är toppen att hantera i alla lägen (utom lastningen då). I stallet är hon underbar att tvätta, klippa, sko, rida ut på ensam, bra på nya platser, mm. Att hon har lite egen vilja beror nog mer på att det är ett sto.

okej, va skönt att höra :) . När man pratar med andra och dom säger att deras häst har många ideer så brukar det verkligen vara mkt ;) . Men det kan oxå vara mkt roligt i rätt mångd :) .
Ja, själv tycker jag det är viktigast att de e så supergoa i stallet:love: , ändå där man tillbringar mest tid, inte på ryggen ;)
Heter hon Tina eller är det ett smeknamn?

Har ridit en avkomma efter honom, Ängsgårdens Björne.
Han var ridskolehäst, totalförstörd när han såldes.. Har aldrig hatat och älskat en ponny på de sättet..

knapp

Puttar upp gammal tråd för att se om här finns fler swallow avkommor eller släktingar?:laugh:

Har ridit en avkomma efter honom, Ängsgårdens Björne.
Han var ridskolehäst, totalförstörd när han såldes.. Har aldrig hatat och älskat en ponny på de sättet..

Björne var min första egna ponny. Köpte honom 2003 och hade honom i 4 år. nu är han såld och jag har varit och hälsat på honom flera gånger. Vi hade våra duster men han var en toppen första ponny på många sätt.

knapp

Puttar upp gammal tråd för att se om här finns fler swallow avkommor eller släktingar?:laugh:

Ängsgårdens Herton
Ängsgårdens Chess
Ängsgårdens Björne
Ängsgårdens Emilio

Tävlade alla lokal hoppning i skåne för 3-4 år sedan. tror att de alla är efter swallow

jag har en fin 18 åring efter swallow, Atticus heter han! världens underbaraste häst!

Atticus, min häst är efter swallow och han är verkligen jättefin!
han är världens snällaste, har honom oftast lös, grimskaft och sånt behövs inte han är som en hund. hoppning och ut i skogen är det bästa han vet, speciellt att hoppa högt!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 774
Senast: Ninnurur
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 875
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar