Dressyrhingst som kan hoppa

Sv: Dressyrhingst som kan hoppa

Att de blir tjuriga har jag däremot inte upplevt? Däremot har de haft så grymt lätt för sig i hoppningen att de ofta tyckt de haft tid över till annat "smått och gott" typ bralla och fara runt så ryttaren hänger där som en vante! :p

Härligt! :laugh:
Det verkar som om Nobel ger bra temperament? Såg en av Bukeanvändarnas Nobelhäst på 3-årstestet i våras, den såg också sansad ut.

Och jag är en sådan som gillar sansade hästar! Har aldrig varit den där äventyrliga typen av ryttare som känt mig frän när hästar ligger någonstans mellan ha kontroll och bortom kontroll!

En av mina förra hästar var tänkt som handikapphäst, det säger ju en del om vilka hästar jag väljer! ;)
Dock är han numera i mitt tycke lite väl träig (gammal modell av svenskt halvblod) så lite mer klös vill jag allt ha i en häst numera! :)

Dock var det ok med min Leuthenvalack trots att det var en tuffing! Men han var förutsägbar, man fick lite att "bita i" när man krävde, inte typ explosion utan att man var beredd. Nu hade den hästen ont i ryggen, det förklarade säkerligen hans halvgalna beteende på slutet, men han hade ändå inte varit någon "barnhäst" utan ryggproblemen.
Men jäklar vad han hoppade! Kan säga att tom gräsroten jag fler än en gång kände mig rätt duktig när vi flög över hindren och "hämtade rosetten" när vi tävlade! :laugh: Och hade det inte varit för att jag tyckte 1,30 banor på tävling var för högt, då hade vi startat 1,30...

Min är riktigt cool, inte riden många gånger men rider redan ut på honom själv. Är cool på rätt sätt, pigg och alert men stressar inte upp sig för saker utan stannar och funderar när han inte förstår. OM han blir rätt så varvar har ner snabbt igen och jobbar på. Så himla skönt! Han har ändå endel nerv att brås på då han har både Homosassa och Pik Trumpf på mödernet. Hans mamma och mormor hade humör så det räckte... Har inte hoppat honom än då han skadade sitt knä för ett år sedan och har börjat jobba med honom först nu i vinter.

Med ett blupindex på 68 i hoppning skulle jag *inte* säga att Nactus är en hingst som nedärver hoppning.

Jag hoppas på att Flore Star är en sådan hingst :) Men det får tiden utvisa..

Är det någon som sett honom hoppa/löshoppa? Med tanke på vilket möderne han har så är jag lite smått nyfiken på honom (såg även att mamman har fått ett hingstföl e: Lordanos och det lär ju kunna bli en multitalang om nåt :d)...

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka