Sv: Dressyrhingst som kan hoppa
Härligt!
Det verkar som om Nobel ger bra temperament? Såg en av Bukeanvändarnas Nobelhäst på 3-årstestet i våras, den såg också sansad ut.
Och jag är en sådan som gillar sansade hästar! Har aldrig varit den där äventyrliga typen av ryttare som känt mig frän när hästar ligger någonstans mellan ha kontroll och bortom kontroll!
En av mina förra hästar var tänkt som handikapphäst, det säger ju en del om vilka hästar jag väljer!
Dock är han numera i mitt tycke lite väl träig (gammal modell av svenskt halvblod) så lite mer klös vill jag allt ha i en häst numera!
Dock var det ok med min Leuthenvalack trots att det var en tuffing! Men han var förutsägbar, man fick lite att "bita i" när man krävde, inte typ explosion utan att man var beredd. Nu hade den hästen ont i ryggen, det förklarade säkerligen hans halvgalna beteende på slutet, men han hade ändå inte varit någon "barnhäst" utan ryggproblemen.
Men jäklar vad han hoppade! Kan säga att tom gräsroten jag fler än en gång kände mig rätt duktig när vi flög över hindren och "hämtade rosetten" när vi tävlade!
Och hade det inte varit för att jag tyckte 1,30 banor på tävling var för högt, då hade vi startat 1,30...