Stam på ridskolehästar

Sv: Stam på ridskolehästar

"Min" ridskola har en val e Magritte 780 ue. Optimist 443. Trevlig att rida när man väl får upop honom i tempo. :) Känner inte till riktigt vad varken Magritte eller Optimist lämnat efter sig annars..

Ett sto e. Fagott 410460686 ue. Playboy 410336079. Tror hon är tyskimport. :confused:

Så hade de ett sto (numera privatägd av en av ridlärarna) som var imp. Danmark dock okänd stam. Supertrevlig att rida trots mycket känslig och stressad. Mindre trevlig i boxen då hon vände rumpan till och sparkade mot en.. :crazy:

Hade ett fuxxto e fblhingst (har för mig var Trainers Seat) ue. Gaston. Supermysig, men kinkig i boxen.

Hade ett sto vid namn Ebba som stod på ridkolan från hon var fyra år. Tror hon föddes 82-84 nån gång. Nyligen pensionerad. Vet dock ej stammen.

En new forest val. e. Sliverlea Bucksin (har jag för mig).

Hade även ett sto e. Teglgårdens Fabian ue. Arsenal. Imp Danmark? :confused: Numera privathäst.

Eftersom de har en tendens att byta namn på hästarna på "min" ridskola, har jag lite problem att hitta stam på en del. Dessutom har de flertalet korsningsponnyer och hästar..

Hållbarheten på deras hästar är inte direkt superb. Men så är ju hanteringen lite sisådär också.. :(

små ridskolor och de med lite mindre ekonomi tror jag ofta måste våga chansa på korsningar, okända hästar som helst måste funka omgående för att verksamheten ska flyta.
Större ridskolor har kanske möjligheten vilket jag tycker är fantastiskt, man önskar fler hade möjligheten

små ridskolor och de med lite mindre ekonomi tror jag ofta måste våga chansa på korsningar, okända hästar som helst måste funka omgående för att verksamheten ska flyta.
Större ridskolor har kanske möjligheten vilket jag tycker är fantastiskt, man önskar fler hade möjligheten

På min ridskola hade ägaren tidigare haft möjlighet att avla fram hästar och när jag började rida var typ alla hästar utom två hennes egna uppfödningar, varenda en av stona hade dessutom fått ett föl. Utom stoet efter Värnbergs Neptunus, tror det var för att hon hade såriga vårtor.

Nu när hästarna började bli äldre, de flesta runt 20, har hon börjat köpa in en del hästar som verkar ha okänd härstamning, hur de är att rida vet jag inte, men deras temp i boxen är inte alltid så underbart.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ponera följande; A bedriver uppfödning samt ridskola i mindre skala. På senare år har aveln gått på halvfart pga den dåliga marknaden...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: Kallebus
·
N
Foder & Strö Jag ska äntligen bli medryttare igen. Har haft uppehåll ett tag nu och varje gång ja ser hästar eller kollar på häst sport osv så får...
2
Svar
37
· Visningar
4 032
Senast: aprilia
·
S
Hästmänniskan Ni som jobbar på eller rider på ridskolor kan ni inte berätta lite i korta drag om vad det är för verksamheter som bedrivs, hur många...
Svar
10
· Visningar
2 219
Senast: Lucta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka