Dressyr hingst till Cortez sto!

Sv: Dressyr hingst till Cortez sto!

FW hade nog varit ett toppenval men han är tyvärr kastrerad.

Ett annat förslag, Skovens Rafael. Efter Romanov som verkar lämna ridbarhet och "mjuka" huvuden. Ue Don schufro. Båda Blue Horse hingstar och beprövade :)

Kan säga att jag är sugen på honom för att få luftigare gångarter, bra front och bra huvud.
Vilket du också verkar behöva?

Skovens Rafael finns inte på semin, iaf inte i år. Så frågan är om han kommer verka i avel 2012.

En tanke... Har FW någon godkänd son? Eller är det ärftligt?

Har någon sagt Hermes? Annars säger jag Hermes. :D Han har ju dessutom en godkänd son i Bellman.

Måste säga att både rambo och hermes fångade mitt öga! Någon som har koll på %?

Spermakvalitet är färskvara, den hingst som har hög dräktighetsprocent en säsong kan ha väldigt usel nästa.

Du kan säkert ringa hingsthållaren och fråga hur % har sett ut. De flesta brukar vara väldigt pratiga och glada att stå till tjänst med information.

Hermes tycker jag har alltid sett trevligare ut än Rambo men det kan ju helt enkelt bero på ryttaren.

Du kan säkert ringa hingsthållaren och fråga hur % har sett ut. De flesta brukar vara väldigt pratiga och glada att stå till tjänst med information.

Hermes tycker jag har alltid sett trevligare ut än Rambo men det kan ju helt enkelt bero på ryttaren.

Tur man har buke som man kan bolla hingstar med! Har bara kikat på "mer kända" innan. Men tycker att dessa två verkar minst lika bra som de dyrare förslag jag fått!

Rättning, han fanns på fryst men inte på färskt i år.
Nästa år finns det ingen info om men gissningsvis finns han iaf på fryst igen.

Det gick ju tämligen utmärkt för Bellman (Hermes godkände son) i Flyinge nu i helgen. Det finns filmer online om du är nyfiken och vill titta. :)

Puttar upp tråden! Hade bestämt mig för Firenzo, men blev besviken av den nya filmen på honom. Så Vilka hingstar finns på förslag;)

Warsteiner lämnar han så skarpt? Han är riktigt läcker!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 742
Avel Letar efter tips och råd angående betäckning av vårt sto Cornelia (31) inför år 2016. Cortez är fadern, Morfar Ceylon. Stoet är 164 cm...
Svar
5
· Visningar
1 628
Senast: Concett
·
Avel Skriver och frågar för en väns räkning som funderar på att betäcka sitt sto i vår. Stoet i fråga är av okänd härstamning, troligen arab...
Svar
17
· Visningar
2 760
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: AmyPond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama