Dressyr hingst till Cortez sto!

Sv: Dressyr hingst till Cortez sto!

Fin häst!

Temptation!

Skulle även kolla på Firenze, de jag har sett har varit mkt ädla och eleganta i typen (inklusive min egen).

Hip Hop om du vill vara lite 'crazy'. :d

Sen kan dubbeltalanger (som tex. Ludwigs Champion och Corlensky G) vara intressant.

Don Primero KAN bli grovt och ditt sto är ju redan lång som sagt.

Ja hon är verkligen bildskön och en super trevlig häst!

CG gilade jag inte alls! Ska kika på de andra!

Hermes tycker jag hade varit spännande, borde ge mindre och bibehålla styrkan att behålla ryttaren i sadeln;). Annars gillade jag det 'crazy' alternativet Hip Hop:D.

Jag funderar på en Flemmingh-son eller dotterson till mitt Corrado WL sto nästa år. Vill gärna ha något dressyrinriktat med Landgraf utan Cor de la Bryere allt för nära i led.
Är annars mycket förtjust i Canterbury och New Balance som båda verkar kunna röra sig och hoppa men det är svårt att hitta en multitalang som verkar kunna ge bättre än halvbra hästar i båda diciplinerna utan Corde minst en gång i stammen.

Jag tror att Lambourghini hade passat som handen i handsken till Håll-i-dej!
Tror han hade kunnat hjälpa till att korta ryggen, göra typen lite bättre, behålla hoppningen samt gett lite mer luft i gången. Hans avkommors mkh följer i regel mödernet, så tror inte att avkomman skulle bli sådär värsrt stor.
Funderar lite på honom till min nästa år. Vettigt pris dessutom! :)

*delvis knapplån*
Jag instämmer med dem som föreslår Lambourghini. Det låter som han hade varit perfekt till ditt sto!
Önskar att Lambo hade passat mitt sto för de avkommor jag sett efter honom har varit riktigt riktigt snygga och trevliga dessutom!

Jag tror att Lambourghini hade passat som handen i handsken till Håll-i-dej!
Tror han hade kunnat hjälpa till att korta ryggen, göra typen lite bättre, behålla hoppningen samt gett lite mer luft i gången. Hans avkommors mkh följer i regel mödernet, så tror inte att avkomman skulle bli sådär värsrt stor.
Funderar lite på honom till min nästa år. Vettigt pris dessutom! :)

Det har man aldrig hört förr:angel:

Menar ni denna Lambo?
länk borttagen av moderator

Tycker han hade ganska kasst på gångarterna, bara 778... Tycker nog det finns hingstar med bättre gång! Får bara en chans med detta sto och då ska det vara perfekt! Kostnaden är ganska ovesentlig;)

Senast ändrad av en moderator:

Du ska inte titta på hur hingsten själv ser ut utan vilka avkommor han lämnar;)
Han blev A-premierad p g a sina avkommors goda gångarter.

Jag hade nog inte valt Lambo. Är det en ren gångartshingst som man är ute efter hade jag tittat på en som är ännu starkare i sin förvärvning. Om priset dessutom inte spelar roll så öppnar sig många möjligheter

Jag hade nog inte valt Lambo. Är det en ren gångartshingst som man är ute efter hade jag tittat på en som är ännu starkare i sin förvärvning. Om priset dessutom inte spelar roll så öppnar sig många möjligheter

Ja jag är ingen hoppmänniska utan det är mac någon LC som jag ev kommer tävla. Annars är det mest hoppnig på låg höjd för att variera träningen.

Ne vi kan ju hålla oss under 30 000kr iaf! Så blir jag nöjd;)

I know! Var med på hoppträningen då hon fick sitt smeknamn. ;)

Andra förslag på hingstar som jag skulle kunna tänka mig till henne är Florencio, BH Hotline (älskar stammen!) och om 30' inte inkluderar seminstationenes kostnader hade jag velat prova Sir Donnerhall I på henne.

kl

Jag säger Hip Hop eller JJ Ray Ban :D (är de hingstar jag själv är mest sugen på inför nästa år, så har snöat in lite på dem :D)

I know! Var med på hoppträningen då hon fick sitt smeknamn. ;)

Andra förslag på hingstar som jag skulle kunna tänka mig till henne är Florencio, BH Hotline (älskar stammen!) och om 30' inte inkluderar seminstationenes kostnader hade jag velat prova Sir Donnerhall I på henne.

Hur känner du Jessi;)?

Nj jag kan gå högre men vill ju ha lite pengar över för oförutsedda avgifter;)

Älskar dina förslag:):)

Senast ändrad:

Jag känner dig också! ;) Kan ge en ledtråd -- det är jag som har tagit de fyra översta bilderna du har lagt in på Hollan. Ska sluta vara OT nu. :p

Rätt. :)

Har funderat lite till. Herzensdieb -- vad tror du om det?

Har hittat en hingst som både jag och ägaren gillar! First Wish 1103

Han stämmer in på det jag vill ah förutom att han är ganska stor:/

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 742
Avel Letar efter tips och råd angående betäckning av vårt sto Cornelia (31) inför år 2016. Cortez är fadern, Morfar Ceylon. Stoet är 164 cm...
Svar
5
· Visningar
1 628
Senast: Concett
·
Avel Skriver och frågar för en väns räkning som funderar på att betäcka sitt sto i vår. Stoet i fråga är av okänd härstamning, troligen arab...
Svar
17
· Visningar
2 760
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: AmyPond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama