Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var hittar jag information om hingstar som inte är visade på bruksprov här i sverige? Alltså skriftliga omdömen om exteriören. Jag är...
Svar
12
· Visningar
1 682
Senast: aida
·
Avel Jaha blev konstaterat idag att mitt sto som jag tavlar GP pa ar 1 ca 7 manaden. Betacktes forra aret och en embryo spolning gjordes...
Svar
9
· Visningar
1 537
Senast: Fenestra
·
Avel Håller på att försöka hitta stam och ev. annan fakta om en tysk häst som i sitt svenska pass inte har någon stam, dock är hästen...
Svar
2
· Visningar
2 023
Senast: starslacker
·
Avel Någon som har info om honom? Är han godkänd, dvs ger han gröna papper? All info mottages tacksamt:laugh:
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Empire
·
M
Avel Rätta mig om jag tänker fel nu.. men Ampere har väl ändå ingen (i skrivande stund) godkänd son i KWPN?? Men däremot en godkänd son i...
Svar
4
· Visningar
1 971
Senast: Rosett
·
Avel Snart börjar alla hingstvisningar, så tänkte att vi kunde göra en tråd med dom vi vet att datum är klara på :) Mars 17 Flyinge...
Svar
19
· Visningar
2 470
Senast: Jerseyite
·
Avel Hej! Jag har nyligen köpt en häst som har gått med hingst sedan slutet av juni 2011 till mitten av mars 2012. Gjorde blodprov för att...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: Görel
·
Avel Hej, någon som vet? Anta att jag betäcker mitt kallblodstravarsto med en bruksnordis, kan fölet reggas som endera eller blir det en...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: yasmineA
·
Avel Finns det några vägar att gå för att hitta stammen på en irländsk import? Finns det nåt som liknar blup.se på Irland? Jag vet namn och...
Svar
10
· Visningar
2 773
Senast: FadeAway
·
M
Avel Hej jag har ett dräktigt sto som går tillsammans med en tvåårig valak. Dom funkar bra ihop nu, men vågar jag ha dom tillsammans efter...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: mariro
·
Avel Vad skulle ni använda för hingst om ni hade mitt sto? http://blup.se/sv-SE/horses/221326-my-show-by-parangons-swb Hon är 2år på...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 632
Senast: Salasolen
·
Avel Här finns mest uppfödare inom SWB på Buke, men visst finns här lite ponnyuppfödare också:)? Har lite frågor till er: *Vad har ni för...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Falcor
·
Avel Chansen att få en skimmel är som högst om ngn av föräldrarna har dubbelanlag för skimmelfärgen. Söker en riktigt bra hingst med...
Svar
19
· Visningar
2 745
Senast: Itz
·
Avel Vad finns det för seminstationer i Sundsvall?
Svar
8
· Visningar
1 560
Senast: norrsol
·
Z
Avel Jag har förstått att det finns några hingstägare som håller till på forumet och då jag nu står här med en egen hingst så har jag förstås...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: Cyllene
·
Avel Jag är lite i jakt på efter ett nytt sto att avla på, det är ju så roligt att man inte kan sluta! Jag hittade en väldigt fin D-ponny som...
Svar
4
· Visningar
2 162
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Blir en korsning av halvblod/fullblod stamboksberättigad i ASVH? Eller hamnar de som korsning i SH?
Svar
6
· Visningar
1 540
Senast: anyhow
·
M
Avel Jag ska betäcka mitt hannoveranersto i vår och vill att fölet ska bli registrerat i ASVH. Hur gör jag? Stoet är inskriven i tysk...
Svar
0
· Visningar
982
Senast: missan
·
B
Avel detta sto har lämnat hingstarna So What, Chicago z och Once Again, vet nån om hon lämnat fler intressanta avkommor eller själv presterat...
Svar
3
· Visningar
1 328
Senast: ElinJ
·
Avel Mitt sto har bf 22/6 är första gången hon väntar föl så naturligtvis har man ju ingenting att jämföra med då med tanke om hon kommer att...
Svar
15
· Visningar
1 672
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix