Schockemöhles intåg till Sverige, bra eller dåligt, vad tycker du??

Sv: Schockemöhles intåg till Sverige, bra eller dåligt, vad tycker du??

Ja, inte har han blivit världens ledande affärsman inom sin bransch genom att vara snäll och givmild direkt. Jag har bekanta som föder upp hästar i hans eget förbund, och där bestämmer han det mesta när det gäller aveln och hingstar, inte alltid så roligt och lätt för de mindre uppfödarna. Visst hoppas man på att Sverige kan få smaka på lite av hans förmåga att marknadsföra, men att det ska bli billigare för stoägarna kan man nog bara drömma om.

Då har det hänt extremt mkt med hopptekniken mellan dessa två tillfällen, det knepiga är ju att båda filmerna anger att det är samma tillfälle ?

Du kan nog ha rätt, jag har suttit och tittat på båda filmerna nu och jag klarar inte av att avgöra om det är samma häst eller ej, men det verkar underligt om det skulle vara det när de inte har samma nummer. Ännu underligare blev det när jag sökte och fick fram att nummer 6 var efter Calido-Contendro och hästen i första filmen ser ut att ha nummer 6.

KL

Såg nyss på hästnyheterna att den svenska samarbetspartnern är Lövsta stuteri. Jag tror nog att det här kan bli bra!

Nu menar jag INTE hingstarnas priser, utan själva semin vetrinärens priser, så jag är INTE NAIV, utan ser nog detta som en möjlighet.

Sedan måste man ju se till de andra möjligheterna, om man utgår ifrån att PS verkligen kommer att driva seminstationen med egen personal, då ger de oss uppfödare fler möjligheter genom;

¤ Man kanske vill ha hjälp med sperma beställning ifrån en tysk hingst som inte är i kollektionen ( hingstar ifrån Celles program), du får då med stor säkerhet den hjälpen, utav en tysk talande personal.

¤ Personalen är mkt duktiga med frusen semin, och använder sig utav djup semination.

Sedan måste man ju se till de andra möjligheterna, om man utgår ifrån att PS verkligen kommer att driva seminstationen med egen personal, då ger de oss uppfödare fler möjligheter genom;

¤ Man kanske vill ha hjälp med sperma beställning ifrån en tysk hingst som inte är i kollektionen ( hingstar ifrån Celles program), du får då med stor säkerhet den hjälpen, utav en tysk talande personal.

¤ Personalen är mkt duktiga med frusen semin, och använder sig utav djup semination.

Vad är djup semination? Får inga bra träffar på google...

Varför skulle de hjälpa ngn att köpa från konkurerande verksamhet? Tycker det är lite oförskämt att be dem om den hjälpen om det inte är så att de faktiskt ska vara deras ombud.

Inget bra ex med tanke på att Celle har svensk talande vet,så det är plättlätt att beställa där ifrån.;)

Varför skulle de hjälpa ngn att köpa från konkurerande verksamhet? Tycker det är lite oförskämt att be dem om den hjälpen om det inte är så att de faktiskt ska vara deras ombud.

Nu var ju det bara ett exempel, att jag nämde Celle, PS har ju fler samarbets partner, eller............

Ok, men hade du skrivit samarbetspartners så hade jag inte ifrågasatt.:)

kl

Jag var inne och tittade på hingstar Flyinges hemsida. Om jag förstått det rätt så kommer endast Chatender att stå på Flyinge, övriga hingstar står i Tyskland eller Danmark. Sedan undrar jag lite över avgifter för de hingstar som står i Danmark, där har man språng + 70 dagarsavgift, men det står även språngavgift i euro inom parentes, så kan man välja vilket man vill där?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka