Sv: Vilken hingst rekomenderar du?
japp han har OCD
japp han har OCD
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för ditt svar Cat_and_rat
ja, hon har (enligt uppgift) varit körhäst i Holland tidigare, är 10 år idag. Har ett riktigt stort överben på ett av bakbenen och ett tillhörande spindelnät av ärr upp mot insidan av låret som rimligt kan ha kommit av en körolycka. Hon har som sagt blivit bättre och slappnat av mer. Jag tror jag får ta nya bilder och spela in en film så ni får se (även om intresset verkar svalt om man kollar på antalet svar).
Karprygg har jag inte så stor erfarenhet av, trodde att det var en toppig bula och problem att lägga muskler i länden, men jag har som sagt ingen större koll. Jag slänger in en bild jag hittade från i somras så kan du kanske bedöma själv?
Jag förstår ditt resonemang om att köpa en dressyrhäst istället, men jag vill ha ett föl efter henne, om jag ska hitta ett halvblodsföl som har de gångarter jag vill ha så får jag betala 75-100tkr och det har jag inte att ge. Det jag gillar med min hästs ras är att de har bra grundgång, det är lättare att lära en häst att länga och vänta i steget än det är att få dem att lyfta knäna högre eller få luft under magen. Vi har kommit en bit på vägen, men när jag kan sätta henne tillräckligt i både trav och galopp så åker fronten upp och bakdelen bär. Har fått den känslan några gånger, hon orkar inte riktigt ännu, men det finns där.