Golden crosses

Sv: Golden crosses

Precis;)

Jag får i alla fall Boheme xx - Hamlet i min kommande fölunge, fast väldigt långt bak:D

Men vad passade Varolio ihop med? Hans avkommor hoppade ju bra!

Gaspari - Drabant

Hua , det låter inte som något lättridet:crazy:. Har på nära håll sett ett sto efter Bradin http://www.allbreedpedigree.com/bradin och hennes avkommor och oavsett hingstar har dom varit kapabla men allt annat än lätta i temperamentet....men snygga.
Även avkommorna efter Gaspardin var heta som AGA spisar men snygga och spänstiga hästar.

Senast ändrad:

Jag träffade flera Gaspari - Drabant i min ungdom, men det var ju länge sen;) Har inget minne av att de skulle vara speciellt skarpa, men man glömmer ju en del med åren:angel:

Bradin har jag ingen annan erfarenhet av att jag såg honom på en hingstvisning för en 25 år sen och han gjorde inget större intryck.

man kommer förmodligen att räkna Cortez - Camaro M som 2golden crosses" i framtiden.:)

*KL*
Ingen som har ngt tips på en "stammässigt" passande hingst till Majim G - Bernstein - Amiral. Har fått lite tips tidigare men det vore kul att veta vad som låter bra på pappret :)

**KL**
Två Weltmeyerkombinationer som ofta verkar ge lyckat resultat enligt tråden.
Weltmeyer x Londonderry
Weltmeyer - Lauries Crusador xx

Fler ni kan komma på?

Har ni sett någon extra lyckad kombination med Warsteiner?

/U

Cortez (cor de la bryer) -XX

Har hört att det ska bli bra, men kan kanske tänkas bli lite hett mellan öronen :D:angel:

*KL*
"L" blod (Landrgraf osv) korsat med "C" blod (Cor de la Bryere, Cantus osv) Brukar vara en lyckad kombination!

Weltmeyer - Rubinstein I

Weltmeyer - Rotspon

Weltmeyer - Brentano II

Warkant - Brentano II

Löwen As-Grannus
Quattro B-Absatz
Alme-Gotthard (mycket klassisk, Jaguar Mail t. ex..)

Ingen har ju nämnt

Clover Hill - "Whatever" xx

eller

Irelands Pride - "Vemsomhelst" xx

eller

King of Diamonds - "Något" xx

Irländare.. Ja Tack!

Du har missat Cavalier Royal - "vad som helst" (vet en klass på en internationell tävling där 5 av 8 irländska hästar var efter Cavalier Royal.

Har träffat Wetano (e. Weltmeyer) -Rosenkavalier och även andra "Weltmeyer-blod" -Rosenkavalier

Sen har vi ju Feliciano -Cardento

Träffat en Irco Mena -King of Diamonds... det är nog en kombination som skulle ha gjorts fler gånger...

Såg att en unghäst nu i Falsterbo hade Burrgraf, Heartbreaker + Nimmedor i de tre 1:a leden! Snacka om bra stam!

Och så finns det en häst i Sveriger som har stammen Baloubet - Quidam de revel.

Calido I-Capitol I-blod (Carthago,Cardento tex)
Radiator-Cor de la Bryere (Caletto II)-"-(3:e led Ramiro linjeavel)
Quidam de Revel-blod-Landgraf -"-
Florestan-blod-Donnerhall- " -
Rohdiamant-Donnerhall - " -

**KL**
Jag är ju nyfikan av mig..
Grand Veneur borde man ju veta vad han kombineras bäst med, med tanke på alla hans avkommor, någon som vet vad som slagit bäst ut?
/U

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 357
Senast: Shixle
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård