Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har efter många funderingar fram och tillbaka tänkt mig att ev betäcka min D-ponny nu till våren/sommaren. Ponnyn ifråga är ett arabsto...
Svar
14
· Visningar
2 247
Senast: Mabuse
·
Avel Mitt sto är på dag 260, hennes första föl. Ett stort sto på 1.78, med enligt seminveterinären, en väldigt stor mage för tiden. Nu...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
16 723
Senast: Nafayette
·
K
Avel Hei! Jeg har en pensjonert spranghest på 21 år. Blanding av hannoveraner og holsteiner; Norsk varmblods ridehest. Med meget god stamme...
Svar
3
· Visningar
1 023
Avel Hej. Vi står med ett beslut att ta ang vårat hbl sto. Ska vi eller ska vi inte avla på vårat sto. Cox Ramona...
Svar
7
· Visningar
1 609
Avel Travarkorsningar brukar ju diskuteras med jämna mellanrum, och i världscupfinalen i helgen var det faktiskt en travarkorsning med...
Svar
16
· Visningar
2 261
Senast: JSH
·
N
Avel Hej! Har ett litet Halvblod/NF sto på 148-150cm (ej slutmätt ännu) som jag hade tänkt att lägga på ett föl på i sommar. Halvblods...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: KickiH
·
Avel Nu behöver jag all hjälp jag kan få med att välja hingst. Jag vill ha en hingst med mkt bra galopp och stort scoop, som även rör sig bra...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: _Peplis_
·
Avel Jag letar häst och har hittat en som verkar trevlig. Dock reagerade jag över hans stam, då hingsten som är far även är morfar...
Svar
17
· Visningar
2 603
Senast: JSH
·
Avel Någon favorit? :) Visade dom Casilius? Vad tyckte du? Hade ingen att samåka med från GBG och sitter "fast" hemma med krossad fot så den...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: Ida_81
·
Avel Så himla roligt. Han ska stå på Tullstorp i år. /U :)
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 285
Senast: Fenestra
·
Avel Min Naomi har visat alla tecken på fölning de senaste tre dygnen - skrapar, är orolig, går runt, runt, tittar mot magen, rullar sig och...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: Lintrollet
·
Avel Pga av en olycka i söndags där jag fick en fraktur på en ryggkota och måste vara borta fran tävlingsbanorna ett halvår tänkte jag...
2
Svar
37
· Visningar
5 175
Senast: maria_b
·
F
Avel Passande hingst till detta sto: http://blup.se/sv-SE/horses/105865-edith-piaf-23-swb Stoet är en rejälbit, 168 i mkh, grövre modell...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: rebeckasff
·
Avel Det finns en liknande tråd, men där handlar det (mest) om stora hästar. Jag skulle vilja veta hur stora ponnyföl brukar vara i olika...
Svar
19
· Visningar
3 750
Senast: via
·
Avel till nyfödda föl eller funkar det att släppa dem på elstaket direkt?
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Cornelia
·
  • Låst
Avel Eftersom den gamla nu är fylld av 1000 inlägg skapar jag en ny tråd där vi pratar om våra Morganhästar, vår avelsframtid, kommande föl...
51 52 53
Svar
1 052
· Visningar
102 536
Senast: Görel
·
Avel Hur gör ni, hur mycket får de vara ute de första veckorna, vad har ni för rutiner? Jag tycker alltid att de första veckorna är lite...
Svar
9
· Visningar
4 091
Senast: Sickan
·
Avel Fick ikväll ett stoföl som det knäpper som en klocka i hasen på. Det låter varje gång hon rör på benet eller trampar med det. Har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Miaa
·
T
Avel Vet någon vad det är för raser korsade i en tysk ridponny? har själv en så det skulle vara kul att veta!
Svar
15
· Visningar
4 993
Senast: Mabuse
·
Avel Är det bara jag som inbillar mig - eller går de flesta ston över tiden i år? När har era fölat eller när skulle de ha fölat? Själv...
Svar
6
· Visningar
1 245
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna